Gå til innhold

Søsteren min GRAVID men........ HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min prøver å bli gravid, og hun ringte meg i sta og fortalte at hun hadde begynnt å blø i dag (IKM i morgen) MASSE!

Da fikk hun en følelse av at hun hadde vært gravid.

Hun tok en test og den ble positiv!

Kan hun være gravid enda, tross blødningene eller var det bare HCG som bare har beholdt seg oppe og spontanaborten har funnet sted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun har hatt en kjemisk graviditet? Det vil si at hun er befruktet og at det befruktede egget kommer ut igjen sammen med menstruasjonen.

Veldig mange graviditeter ender opp på denne måten, før kvinnen selv vet at hun er gravid..men vi prøvere fanger det opp pga at vi tester og styrer på før IKM. Hvis hun tar en test om et par dager vil den være svakere eller negativ hvis hun har hatt enn kjemisk graviditet, hvis den fortsetter å være sterkt positiv kan spiren ha klart seg så da må hun få målt HCG hos legen (blodprøve) et par ganger med noen dagers mellomrom for å se om HCG stiger eller synker.

Skrevet

Takk! Det vil jo si at det fortsatt er en sjanse for at den har klart seg....

Noen flere????

Vi trenger virkelig noen gode råd...

Skrevet

Hvordan er det med hcg ved spontanabort rundt menstider da? Hvis det me kjemisk gravi synker etter et par dager holder den seg lenger positiv ved sa før den synker? Bare lurer på hvordan skille dem....

Skrevet

Desverre umulig å si noe før det er gått noen dager. Jeg hadde en kjemisk graviditet forrige syklus. Testet positivt 2 dager før IKM og på IKM, noen dager senere merket jeg at noe ikke stemte, tok en ny test som var negativ! Blei ganske sjokka, men det viser seg at hvis man mister så tidlig, før HCG nivået rekker bli særlig høyt, så kan testen vise positiv den ene dagen og negativ den den neste. Jeg begynte å blø en uke etter IKM, og det var det.

Krysser fingre for søsteren din!

Skrevet

Vanskelig å si noe om hvordan det har gått......dessverre! Jeg hadde selv en sa i uke 5. Testet positivt på IKM, men begynte å blø noen dager senere. Det eneste legen kunne si var at jeg måtte ta tiden til hjelp og teste på nytt etter noen dager. Det kan gå begger veier, så det eneste jeg kan anbefale er å vente og teste igjen om noen dager. Min test ble dessverre negativ, men jeg krysser fingrene for din søster!

Skrevet

Jeg hadde en tidlig SA i september, 4 dager over IKM. Jeg tok en test når jeg hadde sluttet å blø, det var vel 5 dager etter, og den var da negativ

Skrevet

heisan!

hvis hun plutselig begynte å blø, åå tok en graviditets test å den ble positiv.. vil de si at hun har vært gravid men mistet de altså spontan abort.. jeg mistet selv for ca 5 måneder siden å spurte legen hva som hadde kjedd om jeg hadde tatt en test for liksom å utelukke at jeg hadde mistet da sa legen at den ville blitt positiv fordi om ungen ikke var der lengre.. men vil råde dere på det sterkeste å oppsøke lege i tilfelle det kan ha vært ett liv i egglederen å ikke inne livmoren.

masse lykke til!

Skrevet

en graviditets test kan vise pos opptil 14 dager etter en har mistet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...