Flættfrid har to prinsesser Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Vesla er 5,5 uke gammel og er mye plaget med luft i magen. Dels pga hun svelger mye under amming, men mest fordi hun nesten ikke tåler noe mat jeg spiser. Lever stort sett på knekkebrød og brød, lite melkeprodukter, og jeg kan ikke steke maten elelrspise krydret mat. Hva skal jeg gjøre? Begynner å bli ganske utsultet, for man blir jo aldri riktig mett, også gruer jeg meg skikkelig til julen er her, kan jo ikke la være å spise.. Noen med forslag ideer, har opplevd lignende og noen som vet når det går over? klem fra en fortvilet mamma
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Huff, kjipt når det er sånn. Her reagerte småen bare på melk, og jeg måtte kutte ut ALT for at det skulle bli bedre. Har du forsøkt det? Det holder som regel å kutte ut en uke eller to (melkeproteiner blir lenge i systemet) for å se bedring. Siden det hjalp her slapp jeg heldigvis leve på knekkebrød, men du får se lyst på det, magesmerter og sånt bedrer seg som regel inne barna blir 3-4 mnd gamle
Frustrert 5.gangs Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Jeg opplevde det samme med min sønn, men han starta å gråte da han var 4 1/2 mnd. Han gråt hele dagene....absolutt hele dager. Holdt kun opp da vi var ute og gikk eller kjørte bil. Han tålte ikke melk. Kanskje noe sånnt? Det er utrolig mye mat som inneholder melk det kan jeg bare si. Jeg skjønner absolutt din fortvilelse.
Suturtang Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 min sønn tåler alt unntatt brød! har du prøvd minifon?hjelper virkelig!
Snappie Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Drikk fenikkelte. Gi babyen 1-2 ts et par ganger for dagen også. Det gjør de på nyfødt intensiv avdelinger. Fennikkelte gjøre at luften i magen fordeler seg bedre og ikke hoper seg opp. Du kan også prøve å gi sukkervann. 1-2 ts ved magesmerter. Kok opp 100 ml vann og 1 ts sukker. Hjelper mot magesmerter alt i fra 10 minutter til 2 timer. Ikke farlig i det hele tatt. Så det med maten din: Ta en pause fra ferdiglaget mat og all melkeprodukter. Begyn som du gjør, med vann og brød, og prøv 1 ny ting hver dag for da vet du om det er det ungen reagerer på. Les nøye ingridiensene i maten du spiser. Mye inneholder løk. Spis "ren" mat. Dvs rent kjøtt som biff osv. og grønnsaker. Havregrøt, kjøttpålegg. Prøv deg frem. Slitsomt i begynnelsen, men verdt det. Men tenk ren mat uten tilsetninger som krydder ol.
Snappie Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Fennikkelte fåes kjøpt på apotek og i helsekosten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå