Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt i barnehage, han er 2,5 år. Vi er fornøjd med barnehagen og gutten trives godt. Men denne høsten har det dessverre hver mye tull og mye ting vi reagerer på. Jeg har ikke snakket med ped. lederen siden jeg ser at de har det veldig travelt. Det har begynt tre små barn i september som er utroligt krevende og griner mye og i tilegg har det vært en god del sykdom hos de ansatte.

Hvis det er kaldt ute tar jeg på gutten min ullundertøy. Som regel er barnen ute hele dagen og det syns jeg er kjempeflott. Men hvis de då er inne tar ikke de ansatte av han klær. Ikke en gang om han er svett og knallrød. Jeg har sagt at han ikke sier ifra hvis han er varm og spurt om de kan ta av ham. Da sier ped.led. at det har de ikke tid til. Jeg spurte om jeg skal levere han uten ullundertøy sånn at de kan ta de på ham men da sa hun at det har de ikke tid til. Hva skal jeg gjøre? Er det så ille i barnehagene rundt omkring at de ikke har tid å ta av eller på klær på barnen eller er det "dårligt" av barnehagen?

Jeg vet ikke om jeg overreagerer pga at det har vært så mangen småting eller om jeg har rett å reagere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heidu!

jeg jobber i barnehage, fåreløbig som praksis (venter på noen eksamener før jeg får godkjent som fårskole lærer)

jeg jobber i en helt ny barnehage, der alt skulle innkjøres for første gang, og ja det er kjempe travelt. jeg jobber også på en såkalt krevendes avdeling der det er mange barn som krever mye.

så jeg vet hva det vil si å ha det travelt, men det du beskriver er ikke holdbart. barnehagen skal være der for alle barna, det er et sørvice yrke. sier dem at dem ikke har tid, så krev at dem tar seg tid!!!! hadde aldri funnet meg i slik behandling!

lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg jobber selv som sykepleier så jeg vet hvordan det er å ha det travelt men jeg vet også hvordan det er å få mer negative tilbakemeldninger enn positive og at folk forventer at du skal klare gjøre alt. Derfor prøver jeg å ikke legge ting på meg siden jeg vet at han har det godt. Men han er jo gutten min så jeg må forsvare ham:)

Jeg skal snakke med ped. led. idag. Hvis de har de så travelt så må de jo få flere folk på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...