Mammamia:) Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Jeg venter nr. 2 i juli og da er snuppa her 17 mnd. Lurer på hvordan dette kommer til å gå!!?? Vi har ikke råd til å ha nr. 1 barnehage så må gå hjemme med begge to. Noen med erfaringer som dere vil dele? Det er mulig det er den dårlige formen min som gjør at jeg ikke ser for meg at det kommer til å gå bra.. hehe.. Er så utrolig sliten nå med snuppa på 10 mnd, men hvordan skal det gå å ha en unge på 17 mnd og en baby??
LadyLuck & Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 kommer nok til å gå bra skal du se. Har selv en på nesten elleve måneder og venter nummer to i mars. Kommer av økonomiske og praktiske grunner til å være hjeme med begge. (håper jo da at vi kanskje kan se oss råd til dagmamma en eller to dager i uka til eldstemann) Og når snuppa di er 17mnd, så kommer hun jo til å være helt forandret enn det hun er nå. Det viktigste er vel bare å få inn gode rutiner, og holde godt fast på dem.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Det kommer nok til å gå bra, bare du er innstilt på det. Kan du eventuelt prøve å få plass til eldstemann i barnehage et par dager i uka, da får du jo redusert kontantstøtte og kan dekke det inn på den måten? Eller se om det er noen i nabolaget som kunne tenke seg å være trillepike / dagmamma innimellom?? I begynnelsen sover jo små babyer en god del, og eldstemann sover gjerne en gang om dagen enda, så da får du jo litt tid til å slappe av også Lykke til, det ordner seg nok
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Skjerp deg, mammamia! Jeg har vært hjemmeværende hele tiden siden jeg fikk mitt første barn i 2000. Nr. 2 ble født i 2003. Frem til skolestarten høsten 2006 hadde jeg to barn hjemme samtidig, og det var helt greit det. Nå går min eldste på skolen, men jeg har fremdeles to barn hjemme, fordi jeg fikk en baby til i sommer. Jeg har aldri hatt barn i barnehage og det er jeg stolt av.
Edelweis Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 hei duh. jeg venter min nr 2 i juli, å da er datteren min bare 20 mnd. det kan bli vanskeli men. husk at dere kan få kontantstøtte da, å da kan dere jo betale en dagmamma med di pengene. slik gjør vi d allefall. jeg er student, å har så visst ikke mye penger i lomma, så jeg velger å ha begge hjemme et år å få kontantstøtten selv. mulig jeg har henne noen dager i uka hos dagmamman da. vi får se det litt an. jeg så også litt mørkt på dette i begynnelsen. men tror det kommer til å gå meget bra. lykke til. dette klarer du.
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Hallo?? Hva slags tone er dette å ha til en annen person?? På tide å få litt folkeskikk. Dessuten har du ikke så tette som mammamia kommer til å få...
Edelweis Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 nøffemor da.. det var ikke snilt sagt. det er vel låv å være bekymret vel. det er ikke alle som er så fantastisk som du vettu!
Mammamia:) Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. desember 2007 Takk for svar! Jeg vet at dette kommer til å gå bra, men greit å høre andre sine erfaringer. Typisk at det er en eller annen som kommer med ett surt innlegg... Skjønner ikke at folk gidder. Men, men spiller ingen rolle... Setter pris på enda flere med erfaring med to tett og hjemme med begge!
Nætte;mortil2 Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Ikke jeg personlig da, men en venninne som fikk to tette.. Hun valgte å bruke kontantstøtten på eldstemann til 50% plass i bhg, for å hente seg inn, og var kjempefornøyd! Hadde heller ikke råd til full plass.. Men det skal gå ant å kontakte NAV å søke om hjelp! Jobber i bhg og har noen foreldre som sliter med betaling og de får litt økonomisk støtte.. Men ellers ja, så tror jeg det blir å gå fint, kanskje du kan få litt ekstra hjelp i starten når du selv er sliten etter fødsel?? Når de små er blitt over ett og etthalvt år så skjer det utrolig mye med dem, rutiner som er på plass går fint og kan leke selv.. Bare stå på du!! :-) Og ikke vær redd for å be om hjelp fra de rundt deg!!!!!!!!
Joikaboll@ Skrevet 5. desember 2007 #10 Skrevet 5. desember 2007 Len deg godt tilbake og la bekymringene reise sin vei. Dette går fantastisk bra, det blir til hva du selv gjør ut av det. Bruker du tiden frem til fødsel på å bekymre deg vil jeg ganske sikkert tro det vil bli som du tenker nå. Se det positive og ta problemene etterhvert som dem oppstår, om dem i heletatt kommer. Jeg hadde en 1. og 4. klassing når nr 3 kom til vreden, et kolikk barn, med astma og eksem. 11 mnd etterpå kom nr 4, også astma og eksem, han er også autist. Eldste er nå snart 14 år, neste 10 år og smågutta er 3 år og 4 år, dem startet i bhg i fjor, 2 og 3 år gamle. Så de to først åra som 4 barnsmor var alle barna hjemme, mannen jobber turnus og jeg måtte ha med begge smågutta ut hver morgen og formiddag for å kjøre skolebarna til og fra skolen. Nå venter jeg nr 5 ) Veit du hva, ikke bekymre deg du, dette går så utrolig bra, så bra som du faktisk ikke vil våge å tro en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå