Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Andre som har ellers har hatt senebetennelse i svangeskapet? Fikk dere noen bahandlig? Jeg har betennelse i den ene skulderen.. Utrolig vondt og plagsomt!! Forplanter seg over hele nakkeområde, som resulterer i ei helt jævli hodepine! Har en liten aktiv gutt på 8 1/2 mnd, en skikkelig 10 kg klump!!! så noe avslappning kan jeg bare se laaangt etter. Hadde betennelse i akkurat samme skulder når jeg gikk gravid med lillegutt også....... aldri vært plaget med dette før. Den gang fikk jeg sykemelding og beskjed om å holde meg i ro.. Men det er jo bare fysisk umulig med en liten krabat som flyr både høyt og lavt...
Kosemamma´n Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Har vært kjempemye plaget med senebetennelser både i armer og skuldre i snart 10 år. Det eneste som hjelper ordentlig er å avlaste fra det som gjør det verre, samt å trene. Kjempeviktig! Ei på jobben har fått skikkelig senebetennelse nå under mammapermisjon. Hun har sykmeldt seg slik at samboeren har fått hennes permisjon, og kan hjelpe til med barnet. Man blir ikke bra dersom man ikke tar betennelsen på alvor! Lykke til!
Kitty75 Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Kanskje du kan prøve manuell terapeut? Hvis du bor et sted der det finnes. Jeg har hatt belastningsskader i skulderen under eksamen og stress på jobb, og fikk god hjelp der. Fikk beskjed om å trekke skuldrene bak og brystet mer frem. (Lurer på om svangerskap gjør noe med holdningen som anstrenger skulderpartiet?) Manuell terapeut er en fysioterapeut med videreutdanning som bruker både massasje og manipulasjon (sånn som kiropraktorene gjør). De kan også gi råd om tøying, trening og hvordan du kan avlaste skulderen. Alternativet er fysioterapeut eller naprapat. Kanskje du kunne prøvd noe slags bæresjal/meis/slynge/mei-tai? Da blir belastningen på skulderen sikkert mindre. Håper du blir bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå