Gå til innhold

VIPPESTOL ikke farlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du bruker en vippestol som er konstruert riktig for de små er det ikke farlig. Babybjørn sin er kjempe fin og jeg ville ikke valgt en annen. Den former seg etter ryggen. Man skal selvfølgerlig ikke sitte i de dagen lang, men det forstår jo alle. Blir så irritert av all skremsel propagandaen.

Ikke hør på hva elle sier, men finn heller ut sannheten om produktene ved i lese tester osv.

Husker å gå stoler forstår jeg for det er ikke bra for hofter og utvikling. Det beste er å ligge på gulvet så man lærer å røre seg å bli sterke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil gjerne at du viser til dokumentasjon på dette,for som sagt dette har jeg fra helsesøster,fysioterapaut,manuelterapaut og lege at ikke er godt for barna.De kan få ryggskader av dette,fordi ryggen blir belastet når de sitter. Har en vippestol som kan legges helt ned,kan denne brukes i små små perioder i løpet av dagen,men beste er det for barnet å ligge på et pledd på gulv eller lekegrind,er det jeg har fått informasjon om.Så jeg vil gjeren vite hvor kilden din er fra.

Skrevet

De er ikke "farlige" i små mengder. Baby kan sitte i den korte stunder om dagen, men ikke for lenge. Dersom du har en vippestol hvor baby kan ligge flatt i den, kan de ligge litt lenger, enn de som ikke kan reguleres, og som baby sitter oppe i.

Skrevet

Les testen på vippestoler i siste F&B.

Skrevet

Pleier å kjøpe det bladet,men har ikke de to siste utgavene.Hvem hr uttalt seg der,hva er den personen?

Skrevet

som det skrives tror jeg dette gjelder og ha barn sittende i vippestol .. ikke å bruke vippestol innimellom.. eksempel når man dusjer osv..

Skrevet

Mamma til en stor og en liten. Jeg har like håndfaste beviser som det du kommer med. Min lille gutt sin fysioterapeut og helsesøster har sagt at Beby Bjørn sin vippestol IKKE er farlig om man bruker i nederste hakk, og ikke over lengre perioder av gangen.

Når vi først er inne på stoler. Bilseter er heller IKKE farlig! Kan brukes hver dag. Men lange bilturer anbefales ikke hver dag. Har barnet sittet i bilstol mer enn to timer bør det få en pause og ligge rett ut på ryggen i en halvtime, så kan man kjøre videre igjen. Dette har min fysioterapeut sagt! Snakker her om de aller minste altså.

Skrevet

Lar du barnet ditt sitte i stolen i to timer,når det er nesten nyfødt,eller når det er 6 mnd. Jeg lot ikke min gullgutt sitte så lenge,før han kan sitte selv.

jeg forstår at en hører etter på sin lege og fysioterapaut,det er jo derfor man har dem,men jeg velger å høre på min,så får du høre min din.

Skrevet

Vi kjørte ikke så lange turer da han var nyfødt, men han har sittet så lenge som en og en halv time i strekk da han var nesten nyfødt ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...