Gå til innhold

Hva er tegnene på hjernerystelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår dunket hodet rett i gulvet på badet, er sementgulv rett under belegget. Uff, ble så redd nå jeg...

Hun sovnet nå i sta, men det er nesten 3 timer siden hun har sovet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppkast, kvalme, fjernhet, trøtthet.

Det anbefales at man vekker dem med jevne mellomrom dersom man mistenker hjernerystelse. Men skallene til småunger er vanligvis rimelig solide selv om det sier godt pang. Er du i tvil ringer du legevakta.

Skrevet

Trøtthet, og en skal ikke la de sove har jeg hørt.

Lurer på å ha hørt at øyne blir veldig blanke og litt borte også, like etterpå. (pleier å la min mann sjekke om ungene har slått seg her, han er sykepleier. Men akkruat sover han etter en veldig slitsom nattevakt)

Skrevet

Skal jeg vekke henne da? Hun satt på badegulvet og datt bakover med bakhodet i gulvet.

Skrevet

Stryk henne på kinnet hver time når hun sover. Det kan du gjøre nå på dagen, og annenhver time på natten første døgnet.

Når du stryker på kinnet vil hun normalt bevege seg litt, vri seg i søvne, og det er bra. Om hun ikke reagere kan du prøve å løfte opp armen eller klype henne lett oppå hånden. Hun trenger ikke våkne helt, men hun må reagere på det du gjør

Om hun ikke har kastet opp er ikke faren så stor. Som regel følges en hjernerystelse av oppkast.

Siden hun ikke falt ned fra noen høyde vil jeg nok tro alt er bra. De små tåler veldig masse!

God bedring til lillejenta og ta det med ro mamma, det går nok bra!

Skrevet

Takk, Nit@ & firkløveret ™, for god info og beroligende ord til en nervøs mamma...

Jeg gikk bort til henne for å stryke henne på kinnet etter at hun hadde sovet 30 min, men før jeg kom helt bort så våknet hun.

Nå leker hun på gulvet og alt ser fint ut, smiler og koser seg :)

Skrevet

Hvis man får hjernerystelse blir man bevistløs når man slår seg. Skrek hun med en gang, eller tok det litt tid?

Skrevet

Hun skrek med en gang.

Skrevet

Det er et godt tegn!

Siden hun er i fin form nå har det nok gått bra, men følg litt ekstra med for sikkerhetsskyld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...