Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Jenta vår dunket hodet rett i gulvet på badet, er sementgulv rett under belegget. Uff, ble så redd nå jeg... Hun sovnet nå i sta, men det er nesten 3 timer siden hun har sovet.
Gjest ->>- Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Oppkast, kvalme, fjernhet, trøtthet. Det anbefales at man vekker dem med jevne mellomrom dersom man mistenker hjernerystelse. Men skallene til småunger er vanligvis rimelig solide selv om det sier godt pang. Er du i tvil ringer du legevakta.
camilla^ Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Trøtthet, og en skal ikke la de sove har jeg hørt. Lurer på å ha hørt at øyne blir veldig blanke og litt borte også, like etterpå. (pleier å la min mann sjekke om ungene har slått seg her, han er sykepleier. Men akkruat sover han etter en veldig slitsom nattevakt)
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2007 Skal jeg vekke henne da? Hun satt på badegulvet og datt bakover med bakhodet i gulvet.
Nit@™ Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Stryk henne på kinnet hver time når hun sover. Det kan du gjøre nå på dagen, og annenhver time på natten første døgnet. Når du stryker på kinnet vil hun normalt bevege seg litt, vri seg i søvne, og det er bra. Om hun ikke reagere kan du prøve å løfte opp armen eller klype henne lett oppå hånden. Hun trenger ikke våkne helt, men hun må reagere på det du gjør Om hun ikke har kastet opp er ikke faren så stor. Som regel følges en hjernerystelse av oppkast. Siden hun ikke falt ned fra noen høyde vil jeg nok tro alt er bra. De små tåler veldig masse! God bedring til lillejenta og ta det med ro mamma, det går nok bra!
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2007 Takk, Nit@ & firkløveret ™, for god info og beroligende ord til en nervøs mamma... Jeg gikk bort til henne for å stryke henne på kinnet etter at hun hadde sovet 30 min, men før jeg kom helt bort så våknet hun. Nå leker hun på gulvet og alt ser fint ut, smiler og koser seg
Salat Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Hvis man får hjernerystelse blir man bevistløs når man slår seg. Skrek hun med en gang, eller tok det litt tid?
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. desember 2007 Hun skrek med en gang.
Salat Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Det er et godt tegn! Siden hun er i fin form nå har det nok gått bra, men følg litt ekstra med for sikkerhetsskyld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå