Gå til innhold

Følte meg så dum hos legen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han ble så streng fordi jeg ikke hadde lagt på meg! Mente jeg spiste for lite, veide for lite, drakk for lite, for lavt BT... osv... Begynte å grine på hele greia... Trodde jeg hadde lagt på meg, for magen har jo vokst... er 56kg da, og det er vel helt normalt?? I uke 18..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han dust eller? Mange som har lavt Bt, mange som sliter med å få lagt på seg, vann kan også være lettere sagt enn gjort å få i seg. blir så provosert. heeeeelt vanlig dette her, ikke bry deg om legen, særlig mannlig lege :P

Skrevet

jeg er bare 54 kilo (lakt på meg 4 kg) å er i uke 16... men er bare 158 høy da... vekta er jo sinnsykt individuelt så ville ikke lakt det sånn på meg;o) noen legen glemmer at pasientene er mennesker dessverre...

Skrevet

Er 10cm høyere enn deg da.. men har bestemt meg for å drite i det! Kan da ikke proppe i meg mat heller...?! Spiser ALT jeg har lyst på, og synes faktisk han burde være fornøyd. 80/60 er ikke så lavt heller..

Skrevet

Hei:) Jeg tror jo man skal høre på legen sin da... og 80/60 er faktisk svært lavt. Men når det gjelder vekten er det mange som går ned gjennom hele svangerskapet og likevel får sunne friske barn, så selv om du ikke har gått opp til nå så gjør du nok det etterhvert. Barnet, morkaken og fostervannet veier jo sitt tilslutt! er ingen krav til at en skal bli tjukk selv om en er gravid....

Men altså, jeg tror ikke en skal føyse bort det legen sier, var det jeg ville frem til.

Lykke til videre:)

Skrevet

Et spørsmål til veda bare: hvorfor skal en ikke høre på legen sin dersom han er mann...? det bør du ha en rimelig god forklaring på :)

Skrevet

hmmm, ja det lurte jeg også på... er menn dummere da eller?

Skrevet

Behøver ikke bekymre deg over vekta nei... Jeg begynte ikke å gå opp i vekt før jeg var i uke 20... Nå er jeg i uke 25 og har gått opp 4 kg...

Veier litt mer enn deg fra før av, men det er som det blir sagt her, at vekt er helt individuelt. Så lenge du føler deg opplagt og ikke er syk og svak så får du i deg nok. Babyen tar det den trenger uansett... Men jeg fikk uansett tips av jordmor idag om å begynne å ta litt ekstra vitaminer, så idag har vi begynt på tran... MMMMM kjempegodt :) hehe...

Skrevet

synes ikke du skal føle deg dum... dette er jo ting du i bunn og grunn ikke har sååå god kontroll på, men jeg vil tro at det er en helhetsvurdering av HELE DIN helse (og ikke alle andre her inne) som gjør at han anbefaler deg å spise mer... Det er jo ganske enkle ting som smør på brødskiven, melk i stedenfor vann, sauser til middag som gjør det lettere for deg å få i deg flere kalorier selv om du ikke spiser så mye mer... ellers har du jo disse energi drinkene du får kjøpt... de er jo ganske gode:)

Forstår at du blir lei deg, men fører at det ikke er helt riktig å ta råd fra folk her inne som for det første ikke vet hele din helsehistorie og for det andre mest sansynlig ikke er leger... Ville nok hørt på legen min og heller nestegang sagt at du har gjort så godt du kan. Han er jo faktisk den eneste som er kvalifisert til å gi deg råd om dette.

Skrevet

Jeg er egentlig veldig enig med Nancy Drew her :-) Men jeg synes at legen kunne vært litt mer hyggelig, det er jo ikke kjekt å få kritikk som gravid.

Men, hør på legen! Det er dette han kan. Hvis han blir krass igjen så si det som det er (håper du følger legens råd selv om han var litt ekkel..); du gjør så godt du kan og kommer til å gjøre som han sier, derfor trenger du ikke pekefingeren. Basta!

Skrevet

Har en lav vekt før svangerskapet, burde man legge på seg litt mer enn en som er overvektig. En overvektig person har fettreserver å gå på enn andre.

I forrige svangerskap hadde jeg en normal vekt og gikk opp rundt 25 kg, men desverre gikk jeg ikke ned alle de ekstra kg, og har derfor litt ekstra nå kan man si. Hittil har jeg en vektøkning på 4 - 4,5 kg i uke 28

Men det står jo også i bøkene jeg har lest, at den vektøkningen eller vektnedgangen du har, kan være den riktige for deg, derfor skal man ikke fokusere alt for mye på vekta

Skrevet

i forrige svangerskap hadde eg veldig lågt blodtrykk...80/50....Eg besvimte 3 ganger...Legen og jordmor var bekymra for blodtrykket mitt...Gjekk opp 10 kg på 40 fullgåtte veker....er 160 høg, og var 65 kg på slutten av sv.skap...

Eg synst ein skal ta legen på alvor...Dei har peiling på kva dei snakker om(iallefall dei fleste)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...