Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart på ferie til roma, og er litt engstelig for at det skal finnes noen lumske bakterier i maten der nede. Vet jo godt hva jeg ikke skal spise, som dårlig stekt kjøtt, myke oster, salat som jeg ikke vet er vasket osv. Men så er det mange ingredienser jeg lurer på om man i tillegg bør holde seg borte fra i søreuropa. Hva med iskrem på restaurant? (upasteurisert melk), smeltede oster i pastaretter? Skinke? står jo aldri at den er kokt. Kylling, selv om den er ihjelgrillet? Tips mottas med takk, vil at turen skal være trygg for den lille!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

sørg for å holde deg unna upastueriserte produkter, jeg ville for sikkerhetskyld holdt meg unna all ost i utlandet.

Ellers pass på at alt kjøtt er godt stekt:) god tur da din heldiggris!

Skrevet

ok. Betyr det at jeg ikke kan spise pizza, lasagne og andre pastaretter med smeltet ost? da er det jo behandlet varmt i ovnen, men selve fremstillingsprosessen kan jo foregå uten pasteurisering for det. Spurte jordmor i dag, og hun sa jeg ikke burde spise noe med ost i. Hva skal man spise i Italia da+ haha, må ha med meg niste tror jeg.

Hva med egg? Lurer også på pesto, siden dette inneholder parmesan.

Skrevet

min lege anbefalte blodprøver før og etter ferie...noe jordmor ikke brydde seg om. Legen ville være sikker på at jeg ikke fikk toksoplasmose. ring din lege og spør hva han mener..:)

God tur=)

Skrevet

dytter opp igjen jeg, håper på flere råd;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...