Gå til innhold

Morsom og praktisk gave til barnehagealder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til noe som er både gøy og praktisk og ikke så vanlig gave til noen på tre og fem? Gaver som er uavhengig av kjønn helst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er så himla praktisk, men vi har ønsket oss den togbanen fra ikea til snuppa til jul :) er prikklik den til brio bare myyyye billigere.

Skrevet

Laptop Lunches, matboks med fire små bokser oppi så man kan ha forskjellig småting (omelett, kjøtt, frukt, grønnsaker...) fra Alexis (sikkert flere steder) er forresten mitt eget tips, men det er oppbrukt her både på egne og andres unger. Har allerede bøker, men skal ha noe ved siden av som ikke koster skjorta. Og ja, det er sikkert skravlete, men jeg har brukt opp kvota på skravle for i dag.

Skrevet

Og den går bra sammen med Brio, veit du det? De jeg kjøper til har allerede Brio, nemlig, men mange av disse merkene kan passe sammen.

Skrevet

Ville sagt togbane av tre (Brio o.l.), men det stryker jo på praktisk-kriteriet.

Hmmm... Er barna turglade? Hodelykt/lommelykt, undervannskikkert (rør med pleksiglass i bunnen), ryggsekk...

Den minste er vel kanskje for liten til lærerike sett av typen "den lille kjemiker", ellers så synes jeg det er artige gaver å gi.

Skrevet

Men siden jeg er stedsforvirra har jeg visst posta på skravle likevel, så da får det gå her:)

Skrevet

Ikea sin og Biltema sin, samt KidsWood, passer sammen med Brio, men er myyyye billigere. :o)

Skrevet

Undervannskikkert hørtes morsomt ut, hvor får jeg tak i det?

Skrevet

KidsWood går bilbanen til togbanen også. Den har falt virkelig i smak her i huset.

Metro (litt usikker om den er landsdekkende) har også deler som går til togbanene, de har noen kjempe kjekke leddskinner. Som en kan bøye akkurat dit en vil. Så slipper en bygge masse om om en ikke får den helt til å passe sammen.

Skrevet

I en ideell verden ville jeg sagt leketøysbutikker, men der er det bare Supermann og prinsessejuggel for tiden...Går an å lage dem selv med et rør/kasse (plast, evt. stor hermetikkboks åpnet i begge ender, etc.) og så lime en rund skive med pleksiglass på enden, men det fordrer jo at man har delene, da... Har dessverre ikke sett sånt i butikkene på lenge. Synd, for det er en skrekkelig artig ting å ha med seg i fjæra!

Skrevet

Her i huset er Playmobil veldig stas om dagen. Her er ungene fra 2, 4, 6 og 10, og bare jenter. Men nabogutten har vært veldig mye innom og leka den siste uka kan man si. Skulle tro han var i himmelen. Og jeg har bare henta frem lekene fra loftet hos mamma, og der er det jente og gutte leker.

Til og med meg og gubben leker med den.

Skrevet

Brettspill er jo foresten også ganske morro, men den yngste er kanskje litt for ung?

Hvis ikke så så jeg at de hadde mat og annet kjøkkenutstyr til en relativt billig penge på riktige leker, det var fint også! var i tre så det er sikkert mer holdbart enn sånn plastikk shit.

Tenkte vi skulle kjøpe litt sånt til snuppa, hver gang jeg henter henne i barnehagen går ungene med hver sin plastikkbanan eller eple, ser ut som om det er veldig populært blandt ungene.

Skrevet

Ja, mat og kjøkken er stilig, størstemann her hadde en periode der han drev restaurant på daglig basis i den alderen, og vesla tar etter. Kanskje en god ide, siden mottaker (gutt) har vært litt uheldig med familien sin og bare får gutteguttesaker, men gjerne kjører dukkevogna når han er her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...