Gå til innhold

åssen er dette med bærevegg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har 3(!!!!) ganger ved siden av hverabdre.Med vegger imellom.Veldig praktisk ja.(NOT)Og alle 3 er SMALE

Men,den veggen som er mest praktisk å fjerne,er en bærevegg.

Så skal den fjærnes må man jo ha en bærebjelke over der.Men kan man lage bare en større åpning?Uten å fjerne hele veggen`Hvordan er reglene på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke laget noe åpninger i en bærevegg uten å forhøre meg med en som har greie på det.. Det vil sikkert være mulig å lage en åpning, men da må dere nok inn med noen forsterkninger som tar opp de ekstra lastene. Er det bindingsverksvegger?

Skrevet

bindingsverksvegger?Aner ikke hva det er heheh

Men nei,har ikke tenkt å bare skjøre bort uten å prate med fagfolk....bare lurte om noen he visste,skulle helst ha hatt svar i går jeg når jeg får noen ideer heheh

Skrevet

Er det en bærevegg, må du få forsterket det du tar vekk med noe annet. Da en bærebjelke.

Det enkleste er å få en snekker til å se på dette, for han kan lettere si hva du kan gjøre eller ikke gjøre. Litt kjedelig om taket skulle sige eller rase ned ja.

Skrevet

Mente om det er vegger av tre? Isåfall tror jeg nok at en snekker vet hva som trengs å gjøre ja. Men sånn i utgangspunktet tror jeg du kan få ganske store åpninger med f.eks en limtrebjelke i overkant. Men Blir spennet for stort må du kanskje ha inn en søyle.

Skrevet

er i tre ja....

skal høre med fetteren til samboeren min.Han er snekker=)

Skrevet

vi fjernet veggen fra stuen og inn på kjøkkenet i nyegamlehuset vårt, og den veggen var bærebjelke. Huset ville ikke rast ned, men det kunne ha blitt skjevt. Vi satte opp en forsterkning på begge sider av åpningen og en tykk bærebjelke på toppen. Slik jeg forstod det (jeg observerte selvsagt bare hele "operasjonen") var at jo større åpning, jo større forsterkninger må du ha, bådei bærebjelken og på sidene (nesten som to bærebjelker som holder den store bærebjelken på toppen oppe...

Sikkert dårlig forklart, men det går. Og det blir fint også!

Skrevet

takk for svar brooklyn=) Hadde dere snekekre som gjorde det?blei det dyrt?

Skrevet

Hvis fetteren til samboeren din er snekker så ville jeg spurt om han kunne komme og titte og se hva som kan gjøres og kanskje gi et prisoverslag.. så har du noe å gå ut fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...