Gå til innhold

Soppinfeksjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

tror jeg på nytt har fått soppinfeksjon, tok en slik canesten kur med tablett og salve så gikk det over, varte i ca to uker å nå er det tilbake igjen.

har bare ti dager til termin, får man føde normalt når man har soppinfeksjon? noen sa til meg en gang at man ikke fikk det.....håper det bare er tull... noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som kan hjelpe?

dytter

Skrevet

Man kan vel føde normalt, men det er stor fare for at barnet blir smitett og da får sopp i munnen og sånt syns jeg å ha lest.

Ta en kur til, å heller kjøp inn en ekstra så du har tilfelle den kommer tilbake. Jeg blei kvitt det på ei natt, med den engangskuren, en tablett. Pluss jeg smørte hele området med den salven.

Skrevet

Du får føde med soppinfeksdjon.. Jeg har slitt med dette siden 1.tri av svangerskapet.. Hos meg er det også borte i maks 2 uker før det kommer igjen.

Jeg ble anbefalt av legen å kjøpe inn 2 vaginalkapsler på 500mg. Ta disse med 3 dagers mellomrom, samt smør deg med kremen.. Så skal du nok se du blir kvitt problemet en stund lenger..

Ulempen med å føde med sopp er at slimhinnene i skjeden blir tørrere og det er lettere å revne.. (Var beskjeden jeg fikk av fødselslege for 2 uker siden)

Skrevet

Det er ikke farlig å føde med soppinfeksjon, men det er stor sjanse for at barnet blir smittet under fødsel. Barnet vil da få det som heter trøske i munnen og det ser ut som hvitt belegg. Prøv å ligg unna sukker og gjær frem til fødselen dette kan hjelpe deg for å ta knekken på soppen. Det er mange barn som er født med trøske fordi mor ikke har vært klar over sopp infeksjon. Når det gjelder tørrhet i skjeden er dette meget individuelt kommer selvfølgelig an på hvor stor infeksjon du har.

Skrevet

husk på at mann/samboer også må tar kur/salve, ellers smitter dere hverandre igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...