jentahans Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 kan man ringe og få forlenget sykemld eller må man inn til legen igjen etter to uker?
Jubelbrus* Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Sist jeg hadde 100% sykemelding, og skulle tilbake i 50%, ringte jeg til legekontoret mitt og sa at jeg måtte ha ny sykemelding. Da ordet de det og sa at den lå klar til å hentes om et par dager. Det var veldig greit:) Men du må nok ringe noen dager i forveien. Nå vet jeg selvfølgelig ikke om dette gjelder overalt, men tror de fleste praktiserer sånn:) Spørs hva du er sykemeldt for. Jeg plages med bekkenet, så den er jo grei. Men om det gjelder ting som blodtrykk og urinveisplager, tror jeg de vil ha folk inn på kontroll først.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 For min del, som plages av ekstrem kvalme, så fikk jeg beskjed om at det bare var å ringe, men at hvis jeg gikk veldig mye mer ned i vekt enn jeg hadde sist jeg var inne, så måtte jeg bestille time for videre vurdering. Så det kommer nok an på grunnen til forlengelse av sykemelding.
Piken på landet Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Dette varierer nok litt. Jeg kjenner legen min ganske godt, så for meg er det bare å ringe når det gjelder sykemelding, selv når det ikke er forlengelse. En veninne av meg har lege på samme lege kontor, men legen er helt nyutdannet, ny i jobben og er ikke herfra. Hun kjenner ikke pasientene sine, så veninnen min må ha time hver gang, selv om det bare er snakk om forlengelse.
jentahans Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2007 ok tror jeg får prøve ringe si jeg vil opp i stillingsprosent men ikke helt tilbake i fult enda... ta det litt og litt,sliter med kvalme og kynnere
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har vært å hentet sykemelding på legekontoret idag som jeg fikk forlenget til neste legetime på nyåret pr telefon. Sikkert ulik praksis fra legesenter til legesenter og lege til lege, og hva en er sykemeldt for. Men i mitt tilfelle er det bekkenplager og slapphet/trøtthet og det blir man jo ikke bra av sann over natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå