Gå til innhold

Gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må først si at jeg tar minipiller... Men, skulle hatt mensen for noen dager siden, og har hatt magesmerter og følt meg som en ballong i flere dager nå (sitter med buksesmekken åpen på vanligvis behagelige bukser...). Har vært litt småkvalm når jeg har våknet om morgenen og litt på formiddagen i kanskje 5 dager nå. Skjønner jo at jeg ikke får "ballongmage" av tidlig graviditet, men synes å huske at magen ble veldig ømfindtelig og ikke tålte noe som strammet over tidlig i graviditeten. Har hatt noe mensmurringer i magen og ryggen de siste dagene også, og det har jeg ikke hatt en eneste gang siden jeg fikk igjen mensen etter fødselen 1/2 år siden. Hmmm gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minipillen er jo ikke på langt nær så sikkert som p-pillen og til gjengjeld må minipillen taes til samme tidspunkt hver dag (p-pillen har vel en margin med 6-12 timers mellomrom), mens minipillen har vel bare maks 3 timer tror jeg, ellers må man beskytte seg ekstra med kondom de neste 14 dagene... Er det ikke sånn at minipillen bare er 70% sikker? og P-pillen er ca 97-99% sikker? Og dette gjelder vel bare hvis man tar dem helt korrekt og ikke "glemmer" piller osv...

Ta en test du, det hadde jeg gjort...

Lykke til da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...