Gå til innhold

Da tror jeg at jeg har bestemt meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går nå i lære som konditor, og har fått flere helsemessige konsekvenser av dette, blandt annet håndleddsplager, ryggplager, blandt annet isjas..

Har vært to ganger i en barnehage og har nå bestemt meg for at jeg trives med det, så etter læretiden vil jeg jobbe i barnehage..

Jeg er ferdig i lære i slutten av juni, når er det for tidlig å begynne å søke etter jobber?

Og finnes det kurs jeg kan ta for å bli mer "kompetent" til å jobbe i barnehage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med noen fag via NKI? De har masse bra pedagogikk-greier der, som kan hjelpe deg med å bli "bedre". Vil ønske deg masse lykke til videre jeg =) Godt at noen finner ut hva de vil (når ikke jeg gjør det, hihi)...

Skrevet

Tror også de har barnehageassistentkurs på nki, men er litt usikker. :)

Lykke til. Det er fantastisk å jobbe i barnehage. :D

Skrevet

Tror faktisk de har GK helse og sosialfag og VKI barne- og ungdomsarbeider på NKI (ikke sikker på betegnelsene på de fagene nå). Siden du har videregående fra før, så trenger du jo kun pedagogikk, psykologi og sosialfagene :)

Skrevet

tusen takk, men har ikke råd til å betale 10, 11 eller 20 000 for kurs...:(

så får søke med den erfaringen jeg har..

Det har vært en lang, vanskelig avgjørelse, og jeg håper at jeg ikke "trekker meg"...

Når hadde dere begynt å søke etter jobb når dere ville begynne i juni/juli?

Skrevet

Det kommer ut veldig mange barnehagejobber som starter i 1.august siden det er et nytt barnehageår da. Disse blir lagt ut ca fra mai og utover, tror jeg. Du kan følge med på nav. Men det er lurt å begynne og lete allerede i mars/april kanskje for å se om det er noen ledige med oppstart i juni/juli, men de fleste starter 1.august altså.

Skrevet

trenger ingen utdanning for å være ass. så søk i vei:)

Skrevet

Tror jeg begynner å se allerede i februar/mars, da svigerfar sa at de ofte legger ut læreplassene da, i håp at noen kanskje tar inn meg i stede;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...