Håperpåønskebaby Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Går nå i lære som konditor, og har fått flere helsemessige konsekvenser av dette, blandt annet håndleddsplager, ryggplager, blandt annet isjas.. Har vært to ganger i en barnehage og har nå bestemt meg for at jeg trives med det, så etter læretiden vil jeg jobbe i barnehage.. Jeg er ferdig i lære i slutten av juni, når er det for tidlig å begynne å søke etter jobber? Og finnes det kurs jeg kan ta for å bli mer "kompetent" til å jobbe i barnehage?
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Hva med noen fag via NKI? De har masse bra pedagogikk-greier der, som kan hjelpe deg med å bli "bedre". Vil ønske deg masse lykke til videre jeg =) Godt at noen finner ut hva de vil (når ikke jeg gjør det, hihi)...
Truseprinsesse Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Tror også de har barnehageassistentkurs på nki, men er litt usikker. Lykke til. Det er fantastisk å jobbe i barnehage.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Tror faktisk de har GK helse og sosialfag og VKI barne- og ungdomsarbeider på NKI (ikke sikker på betegnelsene på de fagene nå). Siden du har videregående fra før, så trenger du jo kun pedagogikk, psykologi og sosialfagene
Håperpåønskebaby Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2007 tusen takk, men har ikke råd til å betale 10, 11 eller 20 000 for kurs... så får søke med den erfaringen jeg har.. Det har vært en lang, vanskelig avgjørelse, og jeg håper at jeg ikke "trekker meg"... Når hadde dere begynt å søke etter jobb når dere ville begynne i juni/juli?
Truseprinsesse Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Det kommer ut veldig mange barnehagejobber som starter i 1.august siden det er et nytt barnehageår da. Disse blir lagt ut ca fra mai og utover, tror jeg. Du kan følge med på nav. Men det er lurt å begynne og lete allerede i mars/april kanskje for å se om det er noen ledige med oppstart i juni/juli, men de fleste starter 1.august altså.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 trenger ingen utdanning for å være ass. så søk i vei:)
Håperpåønskebaby Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. desember 2007 Tror jeg begynner å se allerede i februar/mars, da svigerfar sa at de ofte legger ut læreplassene da, i håp at noen kanskje tar inn meg i stede;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå