Gå til innhold

Hvor lang tid tok det......

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... fra dere begynte med grøt til dere var oppe i 2 måltider med fast føde per dag? Begynte med grøt på lørdag og er nesten oppe i ettt fullt måltid allerede. Virker som han liker det veldig godt, og han spiser opp alt sammen hver gang. Gir han vannflaske hver gang han får grøt, men får ikke i seg noe særlig for synes fortsatt det smaker litt rart. Nå de siste ukene så har han begynt å kreve mer mat, ammer vanligvis mellom hver 2-3 time, og 2-3 ganger i løpet av natta. Han er 6 måneder. Så jeg lurer på om det er for tidlig å begynne å innføre ett nytt måltid? Han får grøt rundt kl 3, så tenkte jeg kanskje kunne gi han litt rundt seks tiden også, eller synes dere jeg går litt fort frem? Og burde jeg i så fall gi han samme type mat da (maisgrøt) eller kanskje prøve noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med grøt da Hedda var 5 1/2 mnd. Det tok oss nesten 1 måned å komme opp i full porsjon. Men så snart ho klarte å spise en hel porsjon, begynte vi med måltid nr 2.

Gutten din har ikke hatt en så forsiktig innføring som vi hadde, hvis han nesten er oppe i full porsjon allerede. Men du har jo hatt noen dager til å se at han tydeligvis ikke reagerer negativt på grøten iallefall. Så jeg ville bare satt i gang med måltid nr 2 når han får full porsjon til måltid nr 1! Ville da gitt han den grøten han nå er vant med på kvelden, og innført en ny type på dagen. Det er alltid lurt å innføre nye ting på dagtid, da slipper dere grining og vondt på natta om han skulle reagere!

Lykke til!

Skrevet

Jeg begynte med to måltider samtidig. Etter 2 uker var han oppe i fulle porsjoner. Han var da 4mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...