Mamsen og lillegutt Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Hvor lenge i løpet av en dag et de oppi den? Sover de lurer oppi den? Hvor gamle var de når de begynte å vennes til å være der?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Min er 6 mnd, og har brukt lekegrind en uke eller to. Hun hverken kryper eller krabber enda, men tenkte det er fint å bli litt vant. Hun sover ikke der, vil ikke at hun skal det heller. Sove skal hun gjøre i senga eller i vogna. Hvor lenge hun er oppi der? Ikke lenge av gangen enda. Ett par ganger i løpet av dagen og ... kanskje 10 minutter? Skal øke på etterhvert. Går gjerne ut av rommet litt og når hun er der, vil prøve å lære henne at hun er trygg selv om ikke jeg er der hele tiden. Men dette går veldig gradvis, de første gangen satt jeg ved siden av og så har jeg økt på!!
Mamsen og lillegutt Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2007 Min gutt er 4mnd og har hatt lekegrind en uke. han liker å være oppi der. Men vil ikke overdrive med å bare ha han der... tenkte kanskje å la han sove den første luren sin der. rundt 10 om morgenen,for han vokser ut av vuggen snart. er det dumt av meg?
Solmamma Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Min baby sov i vugga si i stua helt fram til for en uke siden eller noe. To smålurer på ettermiddagen, den store luren har hun i vogna ute. Men etterhvert ble det bare vanskeliger og vanskeligere å sovne i vugga. Og vi måtte være musestille ellers så ble hun forstyrra. Slik var det ikke før. Da begynte jeg å tenke på at det kanskje var litt varmt og urolig for henne i stua. Så jeg prøvde å legge henne i senga pår rommet istedet. Og det har gått kjempefint!! Nå sovner hun nesten med en gang! Men min var jo nærmer 6 mnd når jeg slutta med å la henne sove i stua. Jeg ville være sikker på at hun forstår det her med forskjell på dag og nattsoving. Slik at hun ikke trodde det var natta hvis hun ble lagt i senga. Så det er vanskelig å gi deg noen råd.. Men kanskje hun tror at hun skal sove hver gang hun blir lagt i lekegrinda, og dermed blir sur, for hun er jo ikke trøtt nå. Eller at hun tror hun skal leke når hun egentlig skal sove.. Eller?? Jeg ville nok tro at det er greit med faste sove og faste leke steder. Men det kan jo godt være at det går kjempefint for ungen din. leker litt, sover litt og våkner og leker litt igjen...?? Jeg vet ikke om det var noe hjelp jeg...??? Vet ikke hvorfor jeg var anonym i stad..!!
Mamsen og lillegutt Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2007 Takk for svar ihvertfall:) Han tar den lange luren sin i sengen på rommet,med lyset på,sånn at han skjønner at det ikke er natt. Kanskje han er sluttet med den lille luren om morgenen når han er for stor for vuggen. Du har vel rett i at det ikke bør være soveplass der det er leking...
Sunshine2222 Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Hei Mamsen :-) Hvor fikk du tak i lekegrid???
KiwiRita Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Lillegutt har brukt lekegrind fra han var et par uker gammel. da lå han der veldig korte stunder, men nå kan han ligge 1time og kanskje lenger. er 4mnd.
Alba44 Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 Gutten min er straks 6 mnd. Fikk den for et par mnd. siden. Er i lekegrinda i korte perioder flere ganger om dagen. Han har aldri sovet der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå