Gå til innhold

hjelp!!! FORSTOPPELSE, hva hjelper? tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da gutten min på 4,5 mnd fikk firstoppelse ringte jeg til legen som sa dette: Vask hender, smør inn lillefinger med salve og putt den i stompen til lillemann(til andre ledd). Dette høres mye verre ut enn det det er, det er ikke mulig å ødelegge noe der på denne måten.

Etter jeg gjorde dette, kom det bæsj for flere uker skulle en tro, det hjalp virkelig. Og om det ikke hjelper, må du ty til klyster, men da skal man vel ringe med lege først.

Vi prøvde i forkant med malt, sviske og laktulose, problemet ble bare enda verre, det kan virke mottsatt! De kan faktisk få mageknip og enda hardere mage av dette.

Vet noen prøver med tempmåler, men hvis det er veldig til forstoppelse, så hjelper nok ikke det. Legen sa at noen ganger krymper tarmen litt sammen helt ytterst, og da må man liksom gjøre plass igjen med en finger. Det er det legen gjør om noen kommer med barn med forstoppelse! Lykke til:)

Skrevet

I tillegg kan du prøve å massere magen + bøye knærne opp mot magen hans mens han ligger på stellebordet.

Skrevet

Vi brukte svisker og det hjalp i hvertfall her. Men ikke ferdig på glass eller liknene, men jeg kjøpte svisker og kokte opp fra bunnen. ga henne kanskje 20-30ml (noen ganger enda mindre). Så var det bare å sette henne litt i stolen sin eller på gulvet for å leike.i mellom alt fra ti min til to timer, så kom hele greia. Så ha nytt skift klart i hvertfall;)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...