Gå til innhold

Sykemeldt 100% - hvorfor?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er dere som er 100% sykemeldt i de siste ukene før permisjonen sykemeldt?

Går i 50% sykemelding nå rett og slett pga av jeg blir såpass fort sliten og trøtt at en hel dag på jobb(8timer) er umulig for meg.

Har nå i de siste dagene også begynt å slite med nattesøvnen(krampe i leggene, verk i bekkenet, utallige 'tisserunder'.....), så jeg vurderer å gå og be om 100% til neste uke(da er det 2 uker igjen til permisjon). Man kan vel få 100% om man føler at det rett og slett blir veldig tungt å gå på jobb(selv bare i 4 timer) fordi man ikke får sovet ordentlig ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sykmeldt 100% i dag. Har gått 50% den siste mnd, men etter samtale med lege og fysioterapaut, har de sykmeldt meg helt. Dette pga ryggsmerter. Har jobbet en hel dag + to halve dager de to siste ukene, men det er vanskelig når man er lærer. Går så på samvittigheten når en hører om problemer med denne vikarkabalen osv. Pga dette har jeg utviklet helvetesild på ryggen. Helvetesild kommer enten av svekket imunforsvar eller stress og andre psykiske ting. Jeg har ikke svekket imunforsvar og ikke vært noe syk eller noe. Så antagelig kommer dette av dette presset og samvittigheten som jeg får på jobb. Derfor like godt å ikke være der i det heletatt nå som jeg har disse ryggsmertene og ikke klarer å utføre jobben godt nok...

Skrevet

jeg har vært 100% sykmeldt i snart 3mnd pga bekkenløsning. starter permisjonen min nå på lørdag.

Skrevet

Jeg er 100% sykemeldt pga kraftige kynnere. Er medisinstudent, og det går ikke an å lese 50% til eksamen. Så her ble det alt eller intet. Hadde jeg hatt en grei jobb, ville jeg nok kun vært 50% sykemeldt.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg er 100 % sykmeldt pga bekkenløsning og mye kynnere, har ikke hatt sjans til å jobbe de siste 2 mnd.

 

 

Erisa - så kjipt, da.... Betyr det at du ikke får tatt siste eksamensrunde nå? Får du ta det opp senere, eller blir du "forsinket"? Det er det som er så kjedelig med å være student; er du ikke der er det kun deg selv det går utover, som arbeidstaker setter de jo bare inn en vikar.

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg har jobbet 50% siden slutten av august pga bekkenløsning, men i forrige uke ble jeg 100% sykemeldt i 2 uker siden jeg var blitt verre. Har blitt noe bedre igjen så er usikker på om jeg går tilbake i 50% eller hva jeg gjør. Er i uke 31 nå.

Skrevet

100% siste 3 ukene før permisjon pga sykehusopphold og svangersapsdiabetes.

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne få en sykemelding jeg.. Jeg er i uke 30 og jobber 100% i en til tider svært hektisk/krevende jobb. Blir ikke tatt hensyn til på jobb med tanke på pauser (spiser mat ved pulten) og kan ikke gå på do dersom ikke makkeren min er på plass (noe som er sjelden).

 

Sliter nå med kynnere (kommer straks jeg begynner å gå) og kan kun gå med små skritt (føler meg så utrolig støl i hoftene). Som alle andre så sover jeg dårlig pga hyppige dobesøk om natten, så jeg går rundt i ei tåke på jobb. Ymtet frempå hos legen om dette, men hun mente at det å være gravid ikke var en sykdom.. Jeg turte ikke si noe på det og sa meg enig i at jeg jo tross alt var mye mer heldig enn andre gravide.

 

Skal tilbake til legen på tirsdag og har da tenkt å manne meg opp til å ta opp temaet en gang til. Kanskje jobbe 50%?

 

Hilsen og klem fra en som "bare" er gravid

Skrevet

Jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 16-17 pga skikkelig bekkenløsning! :( Går til fysioterapi 1 gang i uka og må nå bruke krykker om jeg skal på butikk eller senter....

 

er forresten 28+6 idag..

Skrevet

Sykemeldt fra uke 28 pga sterke kynnere og blødninger. Går over til permisjon om 20 dager. Hadde aldri klart å jobbe nå pga sterke kynnere som setter seg i ryggen og vondt bekkenløsning som bare blir verre og verre i løpet av dagen.

Skrevet

Jeg har vært sykmeldt siden august/september. 100 % hele veien. Det er pga blødninger.

Skrevet

Jeg var først ute i 50%, deretter ble det 75% og til slutt 100%.. Bekkenløsning og barnehage går lissom ikke så veldig godt sammen dessverre :(

Skrevet

Har vært 100 % sykemeldt de siset 6 ukene pga flere blødninger og lave jernlagre (blir veldig fort sliten). Har ikke sovet en hel natt siden august måned. Desuten kunne ikke sjefen min finne ut å redusere på arbeidspresset slik jeg bad om flere ganger. Men nå er jeg tilbake på jobb 20 % de siste 3 ukene før permisjonsstart - tror det skal gå bra :-) Blir kjekt å komme litt på jobb igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...