Gå til innhold

Dag 38 av syklusen min, ikke noen blødning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man venter på reglemessig syklus hvoir lange kan de være da?

Syns dette er frustrerende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har gått fra 28 dager til 36på 3 mnd.Skikkelig irriterende....

Skrevet

ja, ikke sant! blir jo stressa av å ikke vite noe..

Skrevet

Ingen andre med uregelmessige sykluser som ordner seg etterhvert?

Skrevet

Hei.. Jeg er på dag 43.. jeg hadde en halvveisblødning dvs bare litt brunt 1 gang for 2 dager siden.. ikke gravid og ikke tegn til mens at all.. Ganske irriterende. Før jeg ble gravid kunne jeg stille klokka etter når mensen kom

Skrevet

Det er flere av oss!

Hvor lenge er det siden fødsel på dere? Jeg fødte for 15 mnd siden. Men har vært forsøkskanin på p-piller, hormonspiral osv først.

Skrevet

Snart 7 mnd sidne jeg fødte.. Jeg fikk igjen mensen etter 5 mnd, men hadde en mellomblødning i mellom og jeg har MYE menssmerter..

Det som er irriterende er at jeg ønsker å få mge noe prevensjon men det får jeg ikke før syklusen er ok igjen.. Og det er ganske jævlig å gå å vente. særlig siden jeg blør ganske mye når jeg først begynner. så jeg er rimelig lammet når jeg ikke vet når det skjer :(

Skrevet

Ja, jeg også blør mye og lenge. Men de satte inn hormonspiral på meg før jeg hadde fått mensen tilbake da. 15 mnd siden fødsel her. :(

Skrevet

:((

Hva gjør legene for deg da? Hso meg får jeg høre at jeg får bare smøre meg med tålmodighet å ta smertestillende når jeg får vondt - noe som er jævlig ofte.

også blir jeg jævlig stressa, tenk om jeg er gravid osv.

Livet er så mye lettere med mensen, merkelig nok

Blødde også lite etter fødsel samt at jeg ammet ikke så alt går treigt tydeligvis

Skrevet

Ingenting. De gjør ingenting.

De har tatt innvendig ul av meg tidligere da jeg blødde konstant. For å sjekke at jeg var ok innvendig. Ellers må jeg bare vente.

Skrevet

Det er så dårlig. Det er jo faktisk plagsomt å gå sånn, etc.

Er det ingen medisiner man kan få eller spesialister man kan gå til heller? Jeg orker ikke gå rundt med menssmerter HVER dag som jeg har gjort de siste mnd

Skrevet

Gjør du det også? Stakkars deg.

Man kan vel be om utredning om det går fpr lenge kanskje? I forhold til endometriose f.eks.

Medisinsk så tror jeg mye av behandling består av hormoner. Det reagerer jeg veldig negativt på, så for meg er det ikke aktuelt med hormoner mer.

Skrevet

Jeg tåler hormoner veldig godt men jeg har høyt blodtrykk så det er uaktuelt. Jeg har veldig vondt ja, får rielignede smerter flere ganger om dagen.

Har bedt om utredning men du vet vel hva leger sier :

"alt er normalt"

Skrevet

Ja. Jeg evt. Men alt er jo ikke normalt, da. Jeg kommer til å kreve noe vider eutredning om ting ikke endrer seg innen 6 mnd nå. mildt sagt lei.

Skrevet

Det skjønner jeg godt. Jeg hadde alltid 28dagers syklus før. Når jeg fikk mensen tenkte jeg at nå får jeg vel syklusen tilbake, men nei. over 40 dager. Det syns jeg er litt lenge.. :(

Får du utredning da?

Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg har ikke krevet noe, men burde kanskje det.

Skrevet

Jeg syns absolutt du burde kreve det og jeg tror du har krav på det - men fastleger er veldig dårlige på å henvise videre om det er noe de ikke har helt peiling på selv. Min fastlege sier bare at jeg skal ta smertestillende å legge mge på et mørkt rom - yeah det fungerer når du har en aktiv jente på snart 7mnd ;)

Jeg skal i alle fall kreve noe hjelp, tenkte å gå igjennom Aleris, hvis de har det der du bor burde du også kanskje prøve privat helse

Skrevet

Jeg vet ike hva Aleris er. Og har ikk rå til å ta noe privat.

Jeg tenkte å vente litt siden jeg har vært av og på så mye hormoner at et kan ta litt tid for kropen min å komme igang igjen.

Gynekologen min vil sikkert høre på meg om jeg maser.

Skrevet

Stemmer det.. Håper du får deg en jobb snart sånn uansett aleris eller ikke..

Aleris er privatklinikk. De har vært veldig hjelpsomme via tlf når fastlegen min har sviktet ..

Jeg håper ud maser på gynekologen din. Jeg skal mase på min for jeg kan ikke gå rundt med disse smertene og angsten for å begynne å blø offentlig all the time.

Skrevet

Ammer du enda forresten?

Legene mine har alle sagt at så lenge man ammer er ting rart.

Og så trenger visst kroppen litt stabiliseringstid etter det igjen.

Men kjipt er det. veldig kjipt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...