Grigri m/3 gutter Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har bare en sort jeg baker hvert år og det er skriverfruens kaffekaker. Alle liker dem! Tror ikke de er så vanlige, har aldri sett oppskrift i blader og sånn, så jeg skriver den her i fall noen vil ha. SKRIVERFRUENS KAFFEKAKER 200g smør 200g sukker 1 egg 300g hvetemel 1 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 4 ts kakao melis til glasur Rør smør og sukker hvitt. Rør inn egg. Bland alt det tørre og sikt inn. Form 4-6 avlange, 6 cm brede og 1/2 cm tykke leiver på bakepapir på stekebrett. Stek ved 180 grader i ca 10 minutter. Del i skiver(på 3-4 cm) mens den er varm. Viktig! Ikke vent, da sprekker den når du skjærer. Sprøyt på en stripe glasur på hver kake etter avkjøling.
PAVEEL Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 jeg skal bake:-) jødekaker sjakkruter smultringer krumkake kakemenn pepperkaker
Bea80 & Gullgutten Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Har bakt: Julamannar (kakemenn) Pepperkaker Vepsebol Kokosmakroner Skal muligens lage hvis jeg gidder.... Kransekakestenger (nam, nam) Harde vafler ++ hvis jeg finner noe godt;) har jo absolutt ikke godt av dette her men.....
Bea80 & Gullgutten Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Skriverfruens kaffekaker hørtes jo godt ut. Hvor mange kaker blir det egentlig?
-Liz- Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Uff, jeg skal ikke bake noen! Har allerede begynnt å fylle i den dvaske mammamagen min med svigermors julekaker, og jeg ser plutselig gravid ut igjen. Så jeg skal ikke bake en eneste kromkake.... Nå skal gravidkiloene til hæ**** vekk! ÅÅÅH, men viss eg skulle bake, hadde det blitt: Sjakkruter, tyske skiver, pepperkaker, kakemenn, sirupsnipper, sandkaker, serinakaker og peppernøtter.
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Her har eg laget pepperkaker og havreflarn. Skal og lage kransekakestenger, tyske skiver, sjakkruter og delfiakake....og så får vi se om eg gidder å lage mer...
camilla^ Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 Her har det blitt bakt: Siruppsnipper pepperkaker (julegaver som skal bli gitt bort til jul) Kokosmakroner Peppernøtter Så skal jeg bake tyske skiver om jeg kommer meg så langt Også skal jeg bake julekake nå. For jeg vil ha julekake med brunost!!!! Havreflarn spiser jeg hos mamma når jeg kommer dit i julen, gidder ikke i år når vi ikke skal være her, noen av oss.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Skal bake pepperkaker, pepperkakehus og kakemenn sammen med lillegutt. Så kommer jeg til å bake: Sjakkruter smultringer og et par småkaker til. har ikke helt bestemt meg for hvilke.
somm@r Skrevet 5. desember 2007 #10 Skrevet 5. desember 2007 Her baker vi bordstabler. kransekake, lefse, fattigmann, smultring, bringebærkake, serinakake, sirupsnipp, pepperkakehus, pepperkake, kokostopper, havretopper, skjokoladestenger, skjokoladeboller og delfiakake. Vi e rveldig gøade i småkaker. +kakemenn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå