Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

MIn gutt er 6,5 mnd.

Hva synes dere om dette, hvordan gjør evnt dere det?

06-07 Pupp

9300 Grøt m/banan & pupp

1330 Middagsglass (foreløpig 1/2 glass)

1700 Grøt m /banan

1800 pupp

Er det nok?

Eller skal jeg gjøre slik synes dere:

06-07 Pupp

0900 Grøt m/banan & pupp

1200 Fruktpure/pupp

1500 Middagsglass (foreløpig 1/2 glass)7 pupp

1800 Grøt m /banan/ pupp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! jeg bre lurer på hvordan du kan velge mellom de 2 liksom... altså med forskjellige klokkeslett. feks hvis han pleier å få 12.00 så kan du vel ikke bare endre det til kl 13.30? han blir vel sulten på ganske faste klokkeslett? da er dt vel ikke så lett å endre på det?

dette er ikke kritikk altså, jeg bare skjønte ikke det :o)

Skrevet

Jo det går fint å endre. Burde kanskje gi han den varianten med flest måltider siden han spiser dette, men han klager heller ikke om han får mindre. Håpet egentlig bare å få svar på hvor mange måltider andre spiser.. sånn for å sammenligne.

Vi har sovet 3 ganger ila dagen til nå, men gikk over til 2 sovestunder i går. Derfor litt usikker på mating nå.

Skrevet

ok :o)trodde at de liksom var sultne når de var sultne, sånn er det her, men han er bare 4 mnd da. han spiser når han er sulten, ftest hver 3 time, men vi har ikke noen rutine på det. kommer ann på hvor lange dupper han tar, hvor lenge han sover om morgenen osv.

burde jeg innføre spiserutiner? eller kommer det av seg selv når han er klar for det?

Skrevet

Vi hadde veldig gode rutiner med vår iallefall frem til nå. Spiste til samme tid, sov til samme tid, la seg 1830. Veldig greit for da ble det aldri sånn at han ble overtrøtt, sov ila 5 min når han skulle sove og veldig greit for meg ift planlegging av dagen. Nå må jeg bare jobbe litt denne uken siden han skal sove 2 ganger bare. Det går seg vel til... Han sto stille på vekten sist jeg veide han (3 uker) , men han har ikke gitt uttrykk for at han er sulten... Han er iallefall utrolig fornøyd og blid og det er det viktigste!!!

Skrevet

Sønnen min er 6 mndr 1 uke og spiser dette (klokkeslettene er sånn cirka, etter når han våkner på morgenen):

Ca kl 07.30-08.30: Halv porsjon grøt + ca 165 ml mme

Ca kl 11-12: Ca 165 ml mme

Ca kl 14-15: Fullt grøtmåltid m/ vann eller mme å drikke til

Ca kl 17-18: Ca 165 ml mme

Kl 19.30: Ca 100 ml mme

Jeg ammer ikke da og har dessverre aldri kunne gjort det pga medisiner jeg tar. Men hvis jeg hadde ammet ville jeg kanskje gitt litt pupp til hvert måltid pga beskyttelsesfunksjonen mm har. Men jeg aner jo ikke hvor mye melk jeg hadde hatt, om amminga var mer styr enn kos osv.

Ellers synes jeg det hørtes helt fornuftig ut med begge forslagene dine, så du må bare velge selv hva du selv synes er best:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...