MiPE Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 MIn gutt er 6,5 mnd. Hva synes dere om dette, hvordan gjør evnt dere det? 06-07 Pupp 9300 Grøt m/banan & pupp 1330 Middagsglass (foreløpig 1/2 glass) 1700 Grøt m /banan 1800 pupp Er det nok? Eller skal jeg gjøre slik synes dere: 06-07 Pupp 0900 Grøt m/banan & pupp 1200 Fruktpure/pupp 1500 Middagsglass (foreløpig 1/2 glass)7 pupp 1800 Grøt m /banan/ pupp
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 hei! jeg bre lurer på hvordan du kan velge mellom de 2 liksom... altså med forskjellige klokkeslett. feks hvis han pleier å få 12.00 så kan du vel ikke bare endre det til kl 13.30? han blir vel sulten på ganske faste klokkeslett? da er dt vel ikke så lett å endre på det? dette er ikke kritikk altså, jeg bare skjønte ikke det )
MiPE Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2007 Jo det går fint å endre. Burde kanskje gi han den varianten med flest måltider siden han spiser dette, men han klager heller ikke om han får mindre. Håpet egentlig bare å få svar på hvor mange måltider andre spiser.. sånn for å sammenligne. Vi har sovet 3 ganger ila dagen til nå, men gikk over til 2 sovestunder i går. Derfor litt usikker på mating nå.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 ok )trodde at de liksom var sultne når de var sultne, sånn er det her, men han er bare 4 mnd da. han spiser når han er sulten, ftest hver 3 time, men vi har ikke noen rutine på det. kommer ann på hvor lange dupper han tar, hvor lenge han sover om morgenen osv. burde jeg innføre spiserutiner? eller kommer det av seg selv når han er klar for det?
MiPE Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2007 Vi hadde veldig gode rutiner med vår iallefall frem til nå. Spiste til samme tid, sov til samme tid, la seg 1830. Veldig greit for da ble det aldri sånn at han ble overtrøtt, sov ila 5 min når han skulle sove og veldig greit for meg ift planlegging av dagen. Nå må jeg bare jobbe litt denne uken siden han skal sove 2 ganger bare. Det går seg vel til... Han sto stille på vekten sist jeg veide han (3 uker) , men han har ikke gitt uttrykk for at han er sulten... Han er iallefall utrolig fornøyd og blid og det er det viktigste!!!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Sønnen min er 6 mndr 1 uke og spiser dette (klokkeslettene er sånn cirka, etter når han våkner på morgenen): Ca kl 07.30-08.30: Halv porsjon grøt + ca 165 ml mme Ca kl 11-12: Ca 165 ml mme Ca kl 14-15: Fullt grøtmåltid m/ vann eller mme å drikke til Ca kl 17-18: Ca 165 ml mme Kl 19.30: Ca 100 ml mme Jeg ammer ikke da og har dessverre aldri kunne gjort det pga medisiner jeg tar. Men hvis jeg hadde ammet ville jeg kanskje gitt litt pupp til hvert måltid pga beskyttelsesfunksjonen mm har. Men jeg aner jo ikke hvor mye melk jeg hadde hatt, om amminga var mer styr enn kos osv. Ellers synes jeg det hørtes helt fornuftig ut med begge forslagene dine, så du må bare velge selv hva du selv synes er best:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå