futte (tm) Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Junior på 4 måneder nekter å ta flaske og det ser mørkt ut for mine sjanser til å dra på julebord. Har forsøkt utpumpet mnorsmelk og to typer erstatning, men ingenting smaker. Har prøvd 3 forskjellige smokker og til og med avent-tuttkoppen til storebror, men alt bare tygges på. Har gjemt meg på soverommet og latt pappan eller tante forsøke, men er fortsatt bare tyggeleke. Flere tips??
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Mitt tips er: Løp ut å kjøp en tutekopp, f.eks Avent sin. Ta ut non spill "dingsen" slik at man ikke trenger å suge for å få noe ut. Det blir sikkert litt søl, men da får man iallefall i dem noe :-) Lykke til og kos deg på julebord!!
futte (tm) Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2007 Hehe, ja har tenkt på det. Er kanskje ikke så dum ide. Har aventkopper stående her så får vel prøve i kveld. Får se om det blir spising eller drukning.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Ja, prøv tutekopp! Det er det eneste som fungerer her i gården! Hell i bittesmå slurker, det tar tid, men du får i han mat:-) La pappa være den som trener på dette, så blir han vant til at han får mat av pappa på denne måten!
Junipien Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har hørt om noen som ammer og så "sniker" flaska inn i munnen slik at han tror det er en pupp. Gjør det noen ganger også blir han vant med det? Jeg hadde samme problemet men vi ser at hvis tulla bare er sulten nok, så går det ned. Lykke til iallefall. Alle vil på julebord, he, he.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Ett tips jeg vet mange har brukt, og som har virket, er å først gi dem melken på teskje...så skjønner de at det er noe de vil ha på flaska etterhvert... men viktig at det ikke er du som gir det i begynnelsen...
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Dra på julebord med god samvittighet du, ungen legger seg neppe ned for å sulte ihjel mens du er borte. Når han skjønner at det ikke vanker pupp med det første så er sikkert kopp/flaske ok. Sønnen min tygger bare på flasker dersom jeg er i nærheten (nå er han ti mnd) men med pappan, dagmamman og andre som passer ham så er flaske mat...
jua 10.12.05 Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 Sønnen min nektet også å ta flasken, prøvde alle typer smokker og fant til slutt ut at nuk sine funket. prøv flere typer så finner du til slutt en han liker. Lykke til og kos deg på julebord han spiser når han blir sulten nok.
Krokka og prinsessa Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 chicco-tutene. myke og gode. også kan du trykke på den slik at det spruter melk i munnen. da blir det som å gi med skje, bare enklere! kan brukes på vent-flaskene også.
futte (tm) Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. desember 2007 Takk for gode råd. Han bruker NUK-smokker, så trodde de flasketutene skulle funke og, men dengang ei. Skal prøve med tuttkoppen i kveld når pappaen er kommet hjem. Vet at ungen ikke sulter ihjel på en kveld og at han spiser bare han blir sulten nok, men hadde vært enklere å kose meg hvis jeg visste at alt var fryd og gammen. Nå ser jeg for meg en remjende unge og en like sur pappa som kommer til å gå hjemme og vente på at mamma kommer.
Krokka og prinsessa Skrevet 5. desember 2007 #11 Skrevet 5. desember 2007 jeg mente avent-flaskene.... (skriver med en hånd, derfor ikke store bokstaver.... snuppa i andre armen.)
futte (tm) Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. desember 2007 Hvor selger de Chicco-tuter da?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #13 Skrevet 5. desember 2007 Jeg er uenig i at en bare skal gå på julebord å kose seg om man ikke har klart å få ungen til å ta flaske e.l. Da vil verken mor eller baby har det godt, så hva er poenget liksom. Jeg hadde iallefall aldri klart å bare "la det skure" liksom men jeg var ute for å feste. Håper det ordner seg med den koppen da, og at du kan gå på julebord og vite at den lille har det bra.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #14 Skrevet 5. desember 2007 Enig med anonym, jeg hadde ikke klart å dra hvis jeg var usikker på om babyen kom til å få i seg mat! Er virkelig julebordet viktigere enn babyen sitt ve og vel? Håper dere gjør noen prøverunder før du skal på julebordet, sånn at dere er ganske sikre på at babyen tar kopp/flaske.
kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 5. desember 2007 #15 Skrevet 5. desember 2007 enig med de to siste anonyme. jeg ville heller ikke stresset med å få barnet til å ta flaske/kopp. det er jo flere julebordanledninger når barnet blir større. det er jo veldig lite enda! det første året er jo en tilknyttingstid. greit at mamma har behov for å komme seg ut, men ikke på barnet sin bekostning, og julebord er gjerne litt drøyt som prøveforsøk. lykke til:) -julebord eller ikke
ano`num *17.03.10* Skrevet 5. desember 2007 #16 Skrevet 5. desember 2007 Kan også prøve skje eller medisinbeger som en "krise-løsning". Går tregere og kan bli noe rot, men bedre en ingenting. Jeg skal også på julebord i år Men drar hjem etter maten, sann ca. Dropper partyet etterpå i år. Får heller ta det igjen neste år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå