M@mm@ til mine barn Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Eller er det jeg som er tullete ?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 uten at jeg er 100% sikker, så tror jeg ikke at det er påbudt nei. tror ikke vi har det, men vi har base til baby-stolen da..
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Kommer an på hvilken aldersgruppe det. Recaro start er f eks godkjent fra 9 kg - og den har ikke seler i det hele tatt, men er beregnet på bilens 3 punkt sele.
M@mm@ til mine barn Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2007 Ja jeg tenkte på dem med seler i da... Men kanskje det er fra 9-18 mnd setene....
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Tja... Jeg tror ikke det er påbudt, nei. Siden de fleste av baby-bilstolene bare har 3-punktssele (to stropper over skuldrene + en rem mellombena). Vi har kjøpt graco sitt logico s-sete nå, og den har 5-punktssele. Tror ikke maxi cosi, brio, graco sitt autobaby-sete osv har det til de aller minste.
LegallyBlond Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Ikke påbudt i babystolene. Maxi cosi har f.eks kun trepunktsele, men det er vel like trygt siden det setet kommer godt ut i test stort sett alltid.
Hønepøne1 Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 De fleste seter for barn opp til 15-18 kg har da 5-punktsseler. Stroppen over skuldrene er jo festet nede ved barnets hofter og en sele er mellom bena. Altså selene har tilsammen 5 punkt de er festet i stolen.
LegallyBlond Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 For bilstol nr. 2 _tror_ jeg det er påbudt med 5 punktseler så sant man bruker seler som er festet i stolen, men av babybilstolene er det mange som kun er festet med to seler over skuldrene og ned i stroppen mellom beina og ikke seler ved barnets hofter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå