Lille-nusse Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Tenker dette er rette plassen for et innlegg. Jeg syns det er vanskelig å være mor. Hvordan best forklare? Vi har bestilt syden tur imellom jul og nyttår, og nå jeg har gledet meg sånn til å få sol og varme og bare være sammen oss, vår lille familie. MEN så får ikke snuppa vår med seg jultrefester, julebukker med naboer, nyttårsaften med "Storfamilien", osv. det er masse hun går glipp av, og hun er jo bare opptatt av nisse, jul, familie og sånt. Så drar jeg henne med til syden og strand og ut å spise bare for jeg vil ha sol.... uff dårlig samvittghet for mye rart jammen... det er ikke lett å være mor!
dama Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 det kommer mange fler juletrefester og nyttårsaftener kos dere på ferie alle sammen vi er veldig familiekjære vi også, men jeg har i hvertfall planer om å ta med meg familien på julefeiring i varmere strøk så fort som overhodet mulig!
Vipsenmamma Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Du setter dine behov foran hennes, og det gir deg dårlig samvittighet. Så får du bare bli enig med deg selv hvem som er viktigst - du eller henne?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 tror jeg hadde vært hjemme i julen hvis det var viktig for barnet mitt, og heller reist en annen gang,
Mamma med to søte små Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Hvor gammelt er barnet ditt?
Sivalur Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Vipsenmamma jøje meg det var da også et svar
Sivalur Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Hun kommer sikkert til å synes at en uke med sol er kjempedeilig også! Og det kommer flere juler med nisser osv. Juletrefest pleier jo å være ut i januar, så det kan hun vel få med seg når dere kommer hjem igjen? Nyttårsaften får hun mer glede av når hun blir større vil jeg tro. God tur! Høres deilig ut.
Lovemelikeyoudo Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 himmel og hav, hun kommer til å storkose seg i varmen! får sikkert nye lekekamerater osv, reis uten dårlig samvittighet!
Vipsenmamma Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Jammen, det er jo det hun skriver. Hun vil ha sol og har bestillt tur til syden i jula. Dermed går datteren glipp av alt som har med julefeiring her hjemme å hjøre, og som hun gleder seg til. Og moren har dårlig samvittighet. Hva tror hun? At den dårlige samvittigheten blir borte bare hun skriver et innlegge her? Og at alle vil støtte henne og si at : ja, bare tenk på deg selv du - barnet skal du ikke bry deg om.
Sivalur Skrevet 5. desember 2007 #10 Skrevet 5. desember 2007 Synes det er litt drøyt å si at hun ikke bryr seg om barnet fordi hun velger å reise på ferie da. Hørtes ut i ditt svar som om hun overhodet ikke brydde seg om ungen. Men har vi ikke alle dårlig samvittighet for ting og tang angående ungene våre? Sånn er det for de aller aller fleste damer. Blir litt dumt å ha dårlig samvittighet for at man tar med seg barnet på ferie synes jeg. Uansett. Ha en god jul.
Hot Midget ! Skrevet 5. desember 2007 #11 Skrevet 5. desember 2007 God tur kose dere!! Selvfølgelig får barnet ditt en fin tur, ikke hør på det hun over sier med at du ikke tenker på ungen din ihvertfall..Latterlig..sss...;-)
Vipsenmamma Skrevet 5. desember 2007 #12 Skrevet 5. desember 2007 Poenget var jo ikke om de fikk en fin tur - men at hun tok barnet vekk fra alt hun gledet seg til. Og det er det HI som skriver - ikke jeg. Hvis dere overhodet leser det første innlegget da.
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #13 Skrevet 5. desember 2007 juletrefester er jo gjerne i januar, og så kan dere vel lage en koslig adventstid, invitere noen hjem på grøtfest eller pepperkakebaking. jeg synes du og barnet er heldige som får feiret nyttår i varmen jeg, de har jo nyttårs feiring der og )))) jeg skal absolutt til varmere strøk neste jul, så er missunelig på deg, og ønsker deg dermed en fantastisk god tur, blottet for dårlig samvittighet! kos deg med familien din på tur, nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyt!!!!
Grigri m/3 gutter Skrevet 5. desember 2007 #14 Skrevet 5. desember 2007 Det går jo an å ha en alternativ julefeiring i syden. Pakker og litt julepynt, men så klart ikke full norsk pakke med juletre og julebukk og sånn. Så neste år blir det norsk jul igjen, og da kan dere mimre om det året dere feiret jul i syden og hvordan det var. Hvis det er en norsk sjømannskirke i nærheten kan dere dra dit, jeg leste nettopp i en avis om hvor populære de er blant nordmenn i utlandet i jula. Jeg er helt sikker på at hun kommer til å ha det kjempefint og så kan hun fortelle alle etterpå om det.
hysterika Skrevet 5. desember 2007 #15 Skrevet 5. desember 2007 Du må prøve å legge bort den dårlige samvittigheten, vi ønsker jo alltid det beste for barna våre, men vi kan jo aldri gi dem "himmelen på et fat". Det er du som er nostalgisk i forhold til jula, dattera di er for liten til det, og hun vil få en fantastisk ferie på et varmt og hyggelig sted. Hun vil dessuten få en glad, uthvilt og solbrun mamma i januar, det er også bra. Det er vi som er voksene, og vi er nødt til å finne en balanse mellom det som er mulig, det som er bra for oss, og det som er bra for barna. Vi skal jo også leve, samle krefter så vi makter å gå på jobb, ha det hyggelig sammen med partnerne våre. Det er en balanse, det mener jeg fullt og helt. Og det er derfor jeg også mener at barnehager er en fantastisk ting. Voksne mennesker jobber, sånn er den verdenen vi bor i, og derfor går barn i barnehage. God tur! Jeg er sikker på at jenta di får en kjempefin tur! Og hvem vet, kanskje ville hun blitt livredd julebukkene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå