BB76 Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Datteren vår er 14 mnd. Hun er i barnehage på dagen, og hun spiser all maten sin. (3 brødskiver og frukt). Når vi skal spise middag rundt kl 1630 vil hun ikke sitte i stolen sin å spise. Hun vil helst gå rundt på kjøkkenet, hvis vi gir henne mat da så spiser hun. Det er akkurat som hun kjeder seg i stolen. Vi har ikke mottatt meldinger fra barnehagen om at dette er et problem der. Har noen tips eller kjenner seg igjen? Dette er en helt uholdbar situasjon både for henne og oss. Hilsen en bekymret mamma
Annepålanne Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Ikke gi mat mens hun går rundt på kjøkkenet. Gi mat kun hvis hun sitter ved matbordet i stolen sin. Kanskje tidspunktet er for tidlig? Vil hun ikke sitte sammen med dere og spise, fortsetter dere med måltidet uten henne. Gi ikke oppmerksomhet, la henne kjede seg litt alene, kanskje vil hun da sitte sammen med dere igjen? Hvis ikke må hun vente til neste måltid. Hun tar ingen skade av å ikke spise middag i noen dager eller uker sålenge kostholdet er balansert ellers.
meg og jentene Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Noe lignende her! I barnehagen sitter hun stille og rolig og spiser maten sin, og går ikke fra bordet før helt til slutt. Vi har lignende middagssituasjoner som du beskriver. Vil helst gå rundt maten. Sitter bare å tuller med maten ved bordet og kaster på gulvet. Blir hun satt ned på gulvet (uten mat i hånda), blir hun rasende. Nei, ikke hyggelige middager her heller. Jeg prøver å tenke at det sikkert går over snart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå