2barnsmor86 Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 er d vondt å sette inn??hvordan påvirker den mensen??og hvor mye koster den! mye å tenke på rett før jul!!!!
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Vondt å sette inn? Nei, det syntes jeg ikke. Litt sånn ømt- som å ta celleprøve Mensen- hvilken mens? hehe.. Har ikke hatt blødning på 1 år... Blødde til og fra de første 3 mnd, men så stanset det. Koster 1600- 1800 tror jeg.
2nj♥ Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Ikke vondt å sette inn, synes jeg iallfall. Har ikke hatt mensen, men litt småblødninger de første månedene etterpå. Koster ca 1200,- og kan sitte i 5 år.
Desembermamma 2002 Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 1. Nei 2. Uteblir nesten 3. Ca. 1200
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Ja, jeg fikk vondt (ikke meningen å skremme, men du må jo være klar over at det faktisk kan være vondt, det var nemlig ikke jeg så jeg fikk litt sjokk. Jeg var visstnok et vansleig tilfelle sa legen min så hun knotet lenge og var på nippet til å sende meg til gynekolog.) Vanligvis skal det visst ikke være vondt altså, så sannsynligvis er du jo ikek så uheldig. Jeg gav ca 1300 for den Jeg hadde småbløninger i en god stund etterpå, så gav det seg litt og nå ser det ut til at jeg småspotter litt i et par dager som mens. (Jeg satt den inn for bare fire mnd siden så jeg er ikke sikker på om det har gått seg til ennå.
Mamma Mirabell Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 det var bare litt ubehagelig.. som å ta en prøve der nede jeg blør litt til og fra enda ( satt den inn i sept) og jeg harr begynt å klø en del... tror jeg gav 1200 for den...
Pixie Power Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 Vil si mer ubehag enn direkte vondt, men det er jo veldig fort gjort. Hadde litt mensvondt den første dagen, etter det har har jeg hverken hatt blødninger eller smerter eller andre bivirkninger. (2 år siden, har hatt antydning til mens et par ganger, ellers ingenting)
Pixie Power Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Og den koster 1200, men innsettingen kommer jo i tillegg, så derfor betaler man vel 1300. Eller mer etter hva legen koster.
Frk. Vable Skrevet 5. desember 2007 #10 Skrevet 5. desember 2007 Jeg fikk satt inn hos gynekolog. Visste ikke at vanlige leger gjorde sånt. (Det er ihvertfall gynekologen min sterkt imot!!! hehe) Det var litt vondt, ja. Ikke veldig, kanskje mer ubehagelig, type mens kramper. Ble dødssvimmel rett etterpå, holdt på å svime av. Gikk med mensesmerter resten av dagen, men ikke så galt at jeg måtte ta smertestillende. Spottet i ca. 4 mnd. Ble endel plaget med cyster på eggstokkene etter jeg fikk satt den inn, men det er ikke alle som blir det. Men det er grunnen for at jeg ikke skal ha den igjen + litt smerter under samleie. Ellers var den helt genial...
Kirsebæra Skrevet 5. desember 2007 #11 Skrevet 5. desember 2007 Jeg syns den var vondt å sette inn, men omtrent alle jeg har snakket med som har satt den iss hos den gynekologen sier at det var vondt, men vennene mine som har satt den inn hos andre gynekologer/leger sa at det ikke var vondt...men min gynekolog var veldig harhendt under hele svangerskapet=/ har mensen i tre dager hvermnd....er sålite at jeg må bruke stringbind, tampong blir for tørt.....så er veldig lite med andre ord.... jeg betalte 1500 for den...
meg & to små vampyrer Skrevet 5. desember 2007 #12 Skrevet 5. desember 2007 Det var ikke vondt å sette inn for meg. Blødde hver dag i 6 mnd. Da slutta jeg på den. Kosta 1200.
FrøkenSprøken Skrevet 5. desember 2007 #13 Skrevet 5. desember 2007 Var litt ubehagelig, men slett ikke vondt, å sette den inn. Hadde VELDIG vondt i magen resten av dagen da. Så vondt at jeg holdt på å besvime, og måtte ta MYE smertestillende. Men det gav seg fort;) Har blødd hver eneste dag siden jeg satte den inn da (3 mnd siden). Ikke så mye, men nok til at det er ubehagelig. Må jo dusje flere ganger om dagen føler jeg... De sier at blødningsforstyrrelser er vanlig de første 6 mnd, så det må man vel bare regne med. Det gir seg nok. Jeg kommer ikke til å slutte bare forsi jeg blør. Da venter jeg et år og ser. Spør du meg er dette det beste prevensjonsmiddelet som finnes! (Men nå er jeg allergisk mot et stoff i P-piller da, så har ikke så mye å velge i..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå