Trebarnsmamma30 Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Har jo endel fra før når vi har en 2-åring i huset:) Men trenger alltids endel da.. Skal handle: - Vogn (kjøpte brukt sist som jeg aldri var helt fornøyd med, besteforeldrene har overtatt den så har vi vogn der også..) - Korg med hjul på til å ha babyen i, savnet det sist.. Tenkte babyen kan overta sprinkelsenga til storesøster når han/hun vokser fra korga, så skal storesøster få "stor" seng da.. - Bilstol 0-13 kg (lånte sist) - Litt klær, dyne, sengetøy osv.. - kommode til å ha klær i Har jo endel fra før, som stellebord, vippestol, babygym, lekegrind, bordstol, klær osv så det er jo greit:)
Beama Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Blir litt handling fordi om vi har endel fra før. skal/har kjøpt: -Vogn (likte ikke den vi arvet til Andrea) -seng (orker ikke male den rosa sengen;)) -bilstol (Leide sist) -lekegrind (hadde aldri det til Andrea, men kan være greit å ha en trygg plass babyen kan ligge i, trygt unna 2 åringens trampende føtter.) -badebalje (Bodde ett annet sted da Andrea var baby og der hadde vi vanlig badekar med stellebord oppå) -lammeskinn (savnet jeg sist) - tripp trapp stol (Andrea kommer jo til å bruke sin i mange år fremover så lillebror må få en egen) - Endel klær, sengetøy og tepper siden vi får gutt denne gangen. Men ellers har vi voksipose, vippestol, stellebord, babygym og andre leker osv..
♥Tullerusk♥ Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Blir vel noe av det samme som dere da... Vogn og seng har jeg, så håper å kjøpe dette: * Madrass til senga. * Bilstol (hadde først sånn nett, men ble veldig dritt å ha, så leide vi stol) * Vugge (savnet det sist, Tenker også på at det kan være kjekt å ha nå med en 4 åring løpende rundt i huset.=o)..) * Klær, sengetøy og andre ting...(får mest sannsynelig jente denne gangen...Har en kosegutt..) Sikkert mer å kjøpe, men kommer ikke på noe mer nå...=o)
2 små orkaner Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Har en på snart 2 år så vi har det meste. Har inntil nå bare kjøpt en uro til over sengen (som julegave til baby) Har også kjøpt ny seng til storebror så lille kan overta hans. Ellers vi skal kjøpe - litt nye klær - madrass - litt mer oppbevaring (skap eller kommode) resten har vi
Marit & de 3 knøttene Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Hei. Vi venter nr 3. Har det meste av utstyr, men skal kjøpe litt nye klær i og med at denne jenta blir født på vinteren. Har masse sommerklær etter jenta mi som er født på sommeren.
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Har ikke kjøpt noe som helst enda. Venter gutt nr. 2, og har masse nydelig babytøy og utstyr fra sist gang som vi kan bruke. Blir så klart litt shopping når det nærmer seg, som f.eks en vugge baby skal få sove i den første tiden til 2 åringen er ferdig med sprinkelsengen Bilstol, sengetøy, og andre ting han vil trenge nytt.
Tredjemann på vei :D Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Vi har heller ikke kjøpt noe enda! Tar det med ro, hehe:-) Venter nr.2 i mai, men vet ikke om det blir gutt eller jente. Har masse guttetøy fra før så kommer ikke til å kjøpe så mye klær med det første hvis det viser seg å bli en gutt til. Vi solgte bilstolen og vippestolen vi hadde til førsteman, så det skal vi kjøpe nytt denne gangen. Ellers skal vi kjøpe ny vogn, da den vi har nå kun er en sportsvogn som 2-åringen fortsatt sover i i barnehagen. Dette skal vi altså kjøpe: -Bilstol -Vippestol -Madrass til babykurv -Kombivogn -Eventuelt jentetøy hvis UL viser jente -Bæresele
Barnimagen2008 Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 vi venter også nr to, men vi har så mye... Vi skal også handle ny vogn, og litt nye klær.. Ellers har vi alt vi trenger...
Hvitkløver2020 Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Vi venter gutt nr 2 så her blir det lite shopping!! Men vi trenger noen ting:Bag til vogn Noen få myke håndklær odenwalder pose Og så blir det litt kose-shopping av ting som ikke er så viktig..he he
Mooncake Skrevet 5. desember 2007 #10 Skrevet 5. desember 2007 Har ei vente på 1 år og har dermed også det meste vi trenger. Venter gutt denne gangen og får arve klær. Har en gammel seng på 1800 tallet jeg skal pusse opp som minsten kan bruke til å begynne med. Når minsten er stor nok til at jeg trenger å bruke den laveste delen av sprinkelsengen - da får hun eldste ny-stor-seng og minsten får ta over sprinkelsengen. Klærna til hun eldste flyttes over til skapet på rommet og minstens klær blir lagt i stellebordskommoden. Har kjøpt: - Søsken vogn - Litt nyfødt guttetøy (sparkebuker og ull) - Gutte-sengetøy Skal ikke kjøpe mer heller. )
polarn & pyrene Skrevet 5. desember 2007 #11 Skrevet 5. desember 2007 Her har vi en to åring fra før så neste mann kommer til å arve en del ting. Men har kjøpt ny vogn denne gangen, kjøpte brukt sisst og var ikke helt fornøyd. Og om det blir gutt denne gangen så får han vell få litt nye klær og sengetøy. Resten kommer h*n til å arve.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 5. desember 2007 #12 Skrevet 5. desember 2007 Blir ikke mye handling nei. Tror vi får samme kjønn denne gangen så klær har vi plenty av. Skal kjøpe seng og bag til OTH'en. Og så skal jeg kjøpe meg en elektrisk pumpe denne gangen. Og så spørs det om det kan være lurt med en lekegrind. Har en turbo som blir 22 mnd da hun får søsken så kan være greit å beskytte den lille litt kanskje.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #13 Skrevet 5. desember 2007 -Har kjøpt barnesete, da vi lånte sist. -Skal kjøpe kombi vogn, hadde duo sist, og sportsdelen er sund. -Må ha vippestol da, da vi lånte sist, og den var egentlig mindre pen ;-) -Tenkt litt på nytt stellebord, da vi kjøpte brukt sist, og den har blitt litt slitt. Vi bruker jo stellebordet til første enda også. -Venter jente nå og, så det blir nok ikke så veldig mye kleskjøp, rakk jo nesten ikke bruke klærne før dem ble for små, så jeg syns det blir bortkastet å kjøpe så mye nytt, men noe er jo koselig da. -Sengetøy må kjøpes, arvet sist, og nå har det blitt så utvasket og stygt
Trebarnsmamma30 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. desember 2007 Husker jeg stresset mye mer med innkjøp av ting sist, for da hadde vi jo ingenting fra før! Dessuten er det vanskelig å vite hva en trenger når det er førstemann.. Jeg skrev laange lister over alt vi sikkert trengte..hehe:) Herlig å vite at en har det meste fra før.. denne gangen gleder jeg meg mer til jeg skal ut å shoppe babyting:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå