Gå til innhold

Hvorfor sammenligne inntekter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse trådene blir jo fort dominert av de som tjener godt, og som synes det er gøy å fortelle at de har mye utbetalt i mnd. Det skjer hver gang. Hva med de som aldri vil finne sin like i disse trådene? Med mindre man er student er det ikke veldig aksept for lav inntekt her?

Hvorfor må dere til en hver tid måle hvem som har størst tiss? Hva får dere ut av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jo ingen inntekt, så prøver å svare for å jevne ut velstandsmenneskene i trådene:) Og da har je jo minst. Men det er greit, så lenge noen andre ser at ikke alle har det strålende fint.

Skrevet

Jeg lurte fordi det har vært hva gubben tjener, hva man har i årsinntekt i husholdningen, hvor mye man sitter igjen med hver mnd osv.

Men det er ikke egentlig det som er intressant, det er jo damene her inne som egentlig er det som er av interesse. Blir gubben borte tar han jo med seg penga sine.

Så egentlig, Se og Hør mentaliteten i meg slo til og jeg ville snoke og grave litt i privatøkonomien til DAMENE.

Skrevet

synes d er intressant jeg... da ser jeg om jeg bør bytte jobb eller ikke

Skrevet

Er ikke glad i slike diskusjoner jeg heller, uansett er det ikke alltid så kjempe stor forskjell når alt kommer til alt. Jeg har venninner som tjener mye mindre enn meg i måneden når man ser på inntekten isolert sett. Men vi betaler ganske mye på hus og bil, sitter derfor ikke igjen med noe særlig. I tillegg er det også veldig mye som blir borte i skatt om man tjener mer. Merker ikke stor forskjell på økonomien generellt selvom lønnen min har steget betraktelig de siste årene. Lønn betyr absolutt ingenting, det viktigste er vel hvordan man prioriterer pengene man har. Uansett i Norge er det ikke stor forskjell mellom god og mindre dårlige lønninger og godt er det ;)

Skrevet

Jeg måler verken tiss eller inntekt- men det er underholdning- også for oss som bare leser disse trådene og ikke informerer gud og hvermann hvilken plass man har i hiarkiet. Tror ingen her sover noe bedre eller dårligere om dere vet ha jeg tjener? Eller mannen min for den saks skyld? Er ren underholdning- Det er jo bare janteloven og dens tilhengere som trenger litt anerkjennelse?

Hvordan bil kjører du (her BØR du kjøre standsmessig, altså!)

Hvor mye tjener du? Mannen din? Foreldrene dine? Svigers?

Hvor mye gjeld har du? (Her bør man oppgi lite- for da tror noen at alle dibbere er flinke med penger og ALT går til å nedbetale lån. Sier du mye, får du så hatten passer av en som du rett og slett har mere enn.

Gå inn å sjekk skattelistene da for pokker... De er like lite realistiske som mange av disse innleggene.

Skrevet

Hvorfor ikke? Man diskuterer da alt mulig annet her inne. Dessuten er det mange her inne som tjener mer enn meg, uten at jeg føler meg mindreverdig av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...