Mammaaaaaa Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Tar dere på barna nisse bukse/genser og hue eller berre nissehue? Skal snart ha det i bhg her og det er jo litt kjekt å ha litt tid på evt å finne nissedrakt siden det ikkje er så veeeldig mange butikker her;)
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Vi bruker å ha helt antrekk, står på mnd planen, nisse lue og røde klær,og det samme er det i mange andre bhg vet jeg.. europris,Notabene,leketøysbutikker vet jeg har iallefall... :)H&M, sparkjøp,kappahl.... Er kanskje for sent å bestille på nettet...
selfangerkjerringa Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Jeg kjøper ikke nissedrakt til ungene. De fleste slike ferdige drakter er laget i ubehaglieg materiale som ikke puster - og med det aktivitetsnivået det ofte blir i barnehagen så blir det ganske så klamt. JEg kler på ungene røde klær fra topp til tå, tegner på fregner, røde roser i kinnene, fletter håret deres, og trer på en nisselue til pynt.
*ViMsA* Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 vi har kjøpt nissekjoler, men det er fordi de skal brukes til flere anledninger også, og ikke kostet så veldig mye ;P Sett nissedrakter på nille, lekebutikkene, noen store dagligvarebutikker (obs etc). Vi har bestilt på nettet, men tror det begynner bli tomt nå...
*ViMsA* Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 forresten så har både hm, kappahl, cubus og lindex også... alle i bomull eller fleece
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Vi har aldri kjøpt egen drakt siden disse stort sett er laget som pysjamaser eller i brannfarlige, syntetiske materialer. Ikke så fine heller, synes jeg. Jr har hvert år gått i rød strømpebukse / joggebukse og enten helt rød enser til eller rød og hvit stripete. Dette er plagg som kan brukes også senere, og det synes jeg er viktig.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 Han har fått rød nisselue på putti plutti pott da vi var på forestillingen, kjøpte til han da, den kan han bruke, Er veldig glad i fjøsnisser jeg da så i fjor brukte han ullgenser og nikkers. I år tror jeg at jeg kjøper en joggebukse og genser som ei her sa, så den kan brukes opp igjen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har kjøpt nissekjole til snuppa, så tegnes det på fregner og røde roser, og en nisselue
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 5. desember 2007 #10 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har kjøpt nisseklær til lillgegutt som han skal ha på seg på nissefesten:)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 5. desember 2007 #11 Skrevet 5. desember 2007 Jeg var ute og handlet inn til nissefesten til mini i går jeg. I og med at han er gutt så har han ikke røde klær. Så da jeg hørte om nissefesten så dro jeg ut og kjøpte en rød ulltrøye og en rød strømpebukse og ei nisselue. Dermed kan han bruke disse klærne ved senere anledning også. Og funker som bare det å kle på han på en nissefest:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå