Gå til innhold

Tøybleier ....til dere som er brukere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg forskjellen på lommebleie og en alt-i-ett-bleie?

Tenker på å prøve tøybleier, men er litt grønn...

Har sett litt på Fuzzi Bunz....noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lommebleie = et sperrelag med en lomme inni, lomma må fylles med oppsugende materiale (brettebleier, microfiberinnlegg, hampinnlegg, bambusinnlegg, frottekluter + + + ). Det følger som regel med ett innlegg eller to per bleie når du kjøper en lommebleie. De fleste lommebleier har fleece nærmest huden til lille. Fleece slipper fukten lett i gjennom så lenge det er et oppsugende materiale bak, og gjør at huden til lille føles ganske tørr selv om bleia er våt.

Alt-i-ett bleie = tøybleienes svar på engangsbleier. Sperrelag og oppsugingsmateriale er sydd sammen til en bleie.

Mange er veldig fornøyd med Fuzzi Bunz, for andre fungerer ikke passformen. Her må man prøve og feile, akkurat som mange må prøve og feile en del med engangsbleier før de finner riktig merke og størrelse :-)

Om du skriver ett innlegg på bleiedebatten her, så vil du få mange dvar! I tillegg vil jeg anbefale deg å melde deg inn på tøybleieforumet til TettInntil, der er det mange som vet veldig mye om forskjellige bleieløsninger, vask o.s.v. :-)

Skrevet

Vil bare tilføye at lommebleier tørker mye raskere enn alt-i-ett bleiene.

Vi bruker FuzziBunz og er superfornøyde!

Skrevet

Ja, glemte å nevne det *rødme*

Lommebleier tørker mye raskere, litt avhengig av hvilke innlegg du bruker. Alt-i-ett bleier trenger gjerne mye tid på å tørke.

Selv bruker vi formsydde bleier + ullbukser på tulla vår og er kjempefornøyde med den løsningen også :-D

Skrevet

Hehe, er ikke så greit å få med alt når man skal forklare om tøybleier :) Husker jeg nesten gikk meg vill i tøybleiejungelen til å begynne med!

Det lønner seg kanskje å bestille to-tre forskjellige typer bleier så får man prøvd. Det fins vel prøvepakker hos kengurubarn.no og tettinntil.no.

Skrevet

Tettinntil er ingen komersiell aktør og selger ingenting, men de har et kjøp og salg forum på tøybleiesidene hvor en kan kjøpe og selge brukte bleier.

Tror de fleste nettbutikkene som selger tøybleier har prøvepakker, vet at www.krusedull.net i hvertfall hadde noen, www.mamut.com/stellerommet tror jeg også har det, www.vidunderbarn.no har fine priser, www.mammaogmeg.no hadde også noen startpakker o.s.v., o.s.v. :-)

Jeg er enig i at det er lurt å kjøpe noen få av litt forskjellige bleier og prøve seg fram litt før en finner en løsning en trives med :-)

Skrevet

Jeg vil anbefale nøstebarn (nostebarn.no) sine tøybleier. Jeg bruker brettebleier med ulltruse utenpå.

Håper du finner ut av det og begynner med tøybleier, jeg er kjempefornøyd! Så lenge man husker å vaske har man alltid bleier i huset!! Slipper å kjøpe og, og gå ut med søpla oftere!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...