Gå til innhold

"Dumming"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 3år sier sikkert dumming flere hundre ganger per dag. Det er vissnok et ord han får mye respons på - både hjemme og i bhg (hvor kan lærte ordet). Jeg vil gjerne at han ikke skal si dette ordet.

Bør jeg da overse det hele eller bør han "straffes" (les gå på rommet)?

Har jo selvsagt prøvd å forklare han flere ganger at man ikke sier slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det aller beste rådet jeg har hørt om uønskede ord er å være teit i pappen og "misforstå" hva de sier og oversette det til noe annet og svare på det. Finn noe som ligner eller rimer... funker som fy! Teite mamma kan man jo ikke banne (etc) til for hun skjønner jo ikke bæret haha...

Skrevet

Gutten min på 2,5 år går også rundt å sier dumming. Det er så irriterende og han har ikke fått det fra mamma eller pappa. Jeg hører de andre ungene i barnehagen sier dumming de også. Vi har prøvd å forklare at man ikke sier sånn men det hjelper ikke. Nå har vi begynt å ignorere det og later som vi ikke hører. Vi får se om det hjelper.

Skrevet

Hehe, så rart. Min gutt på 2,5 år er akkurat lik, alle er dummer for tiden. Det kommer fra barnehagen og var litt godt å se at det ikke bare var min unge som var sånn:). Trolig er dette også er fase som alt annet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...