Jenny-penny Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Tror du våre barn vil bruke sine oldemors navn når de igjen får barn? Satt og tenkte i stad, har jo oppkalt Jenny etter min oldemor. Og eldre navn som dette er jo "pop" nå. Tror dere Bjørg, Berit, Grete osv kommer til å bli det samme?
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 JA! Mange av de navnevalgene vår generasjon tar rynker foreldre og besteforeldre av... med det første. Det handler vel om avstand til navnet? Jeg kjenner to små skjønne søstre - Randi og Karin. Synes det er herlig at foreldrene valgte såpass utradisjonelt (selv om dette jo er heeelt vanlige etterkrigsnavn...).
cherry coke Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har et gammelt nan (oppkalt etter min mormor) og jenta mi har et gammelt navn (oppkalt etter sin tipp oldemor). Jeg er stor fan av gamle navn, og jeg må si at jeg liker navn som Grete, Bjørg osv MYE bedre enn andre navn( vil ikke nevne de siden jeg VET at noen il bli fornærmet) som florerer nå til dags...Sukkersøte jålenavn kan jeg spare meg for=)
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Jeg heter det samme som min oldemor:) Og veslas navn er i samme sjanger som hennes navn.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 ...min oldemor het også Jenny!
Jenny-penny Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2007 veldig enig med deg der cherry coke. Har veldig lyst til å kalle mitt neste barn Peder om det blir en gutt, møter MYE motstand på navnet- men pop navn som andre i familien velger sklir rett gjennom. Men godt man har forskjellig smak. Kanskje jeg blir bestemor til en liten Mary:o)
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Jeg er nett blitt tante til ei lita frøken som skal hete Solbjørg, ikkje direkte Bjørg, men var ei Bjørg ho blei oppkalt etter =)
cherry coke Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Må bare si at Jenny lå høyt oppe på navnelista mi, så det er ett av de vakreste jentenavnene jeg veit=)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 enig med deg cherry coke, skal sies sønnen vår på 3 år har et gammelt navn, han heter Halvard. Babyen i magen har vi ikke bestemt navn på ennå, men har veldig lyst til å kalle han Håvard
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Syns de gode gamle norske navnene er kjempe fine - og vår lille sjarmør ble oppkalt etter sin oldefar..
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 ja,jeg tenkte på det her om dagen, mine foreldre og svigermor og div, har jo reagert på noen av navnevalgene vi har hatt, bl.a. Elias, at det er gammelmannsnavn.. så her om dagen tenkte jeg på det at når mine barn kommer med navneforslagene sine til sine barn, så kommer jeg vell til å tro at ungene er blitt tullete som kan velge sånne navn, hehe.. f.eks. Brit, Laila, Ingolf, Roald, Olaug....nei å nei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå