Gå til innhold

Skal kynnere gjøre vondt???

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Forrige svangerskap hadde jeg ikke kynnere før dagen før fødselen, og det var liksom de som startet fødselen min. Nå har jeg hatt kynnere siden uke 18, men i det siste syns jeg de er blitt mer og mer vonde. De minner om de første riene jeg hadde sist. Og jeg blir skikkelig kvalm og uvel når det står på. Jeg har kanskje bare 2-4 kynnere daglig, så det er vel ikke noe fare for at fødselen er igang. Er kun 30+1.

Hvordan kjennes deres kynnere ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg er 30+0 i dag og har hatt kynnere siden uke 20. Da kom de bare ved stress og mye løfting. Ble sykemeldt fullt i fra uke 26. Nå de siste ukene er de forandret. Jeg får dem bare ved å sitte i sofaen, og de er vonde/ubehaglige. Kan ha de regelmessige i flere timer, ca 4 i timen. Men de stopper heldigvis opp igjen.Når de kommer kjenner jeg at jeg får økt puls og det murrer bak i ryggen også. Jeg må konsentere meg om å slappe av til den går over.

Var hos legen i dag og er blitt henvist til ekstra kontroll på sykehuset for å se at ikke ting er blitt påvirket av kynnerene.

Sist fødsel trodde jeg at jeg bare hadde kynnere, men det var rier og fra det gjorde vondt tok det bare 1,5 timer til hun var ute. Så jeg merker jeg er litt nervøs denne gangen.

Tror det er viktig å lytte til kroppen, den sier ifra at vi må ta det med ro.

Skrevet

Hmm... jeg får også kynnere når jeg sitter i ro i sofaen eller ligger i senga. Slik har det vært hele tiden, men forskjellen er at nå gjør de litt vondt. Jeg merker også at pulsen stiger, svetter og blir kvalm, får også ubehag i mage og rygg. Kanskje jeg burde sjekke det opp??

Skrevet

Bedre å sjekke en gang for mye en en gang for lite. Jeg har hatt en liten sperre for å bry legen/jordmora for mye. Så ble veldig glad for at legen ville sende meg inn på ekstra kontroll. Men er som sagt litt nervøs også nå og det er jo ikke bra for den lille at jeg er bekymret.

Ring jordmor i morra..... Skader jo ikke å spørre.

Klem

Skrevet

Skal gjøre det. Takk for svar :)

Skrevet

Jeg har vært plaget med kynnere side 5. mnd, men de ble ikke smertefulle før i uke 34. Er nå i uke 36, og har kynnere hele dagen. Enten jeg sitter i ro eller gjør noe. Magen strammer seg, jeg får hjertebank og blir tungpustet. Det hjelper å puste med magen og fokusere på å slappe av. Siden uke 34 har jeg hatt disse kynnerne i tillegg til smertefulle menssmerter. Våkna i natt med voldsom svie i mage og rygg. Det var akkurat sånn fødselen til datteren startet, så jeg tenkte at "nå er vi igang". Men neida! Var hos jordmor i dag, og hun sier at alt ligger til rette, og nå er det bare å vente. Vel, jeg venter, jeg. Og venter, og venter og venter... Du får bare ta det med ro når kroppen sier i fra. Ikke noe annet å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...