Gå til innhold

Kontroll over hva andre gir dine barn til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvor stor grad prøver du å kontrollere hva dine barn får av venner og familie?

Jeg hadde nemlig kjøpt noe til min niese i dag, og nevnte det for min søster som sa at det var hun lei av så jeg måtte kjøpe noe annet. Syntes det var litt drøyt... Jeg foreslo at de kunne jo bytte det hvis hun ikke likte det selv da, men det ville hun ikke. I samme slengen nevnte hun hva alle de andre tantene hadde kjøpt.. Ble rett og slett litt sjokka jeg, har hun typ diktert alle hva de skal kjøpe? Datteren på 4 år vet ikke selv hva hun ønsker seg heller, da blir det enkelt.

Fint sa jeg, da får en annen jente jeg kjenner få det jeg kjøpte til niesen min og gikk for å kjøpe klær til henne...

Kanskej litt drøyt eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hun vært min søster hadde jeg prata til henne! Ufin oppførsel

Skrevet

Jeg har null kontroll og er like spent som jentungen på julaften (oki da, MER spent enn henne)

Folk må da få gi det de vil vel?

Skrevet

Den var veldig drøy.

Vet stort sett hva gutta mine får, men det er rett og slett fordi de har sterke ønsker. Har Lego katalog, og har sine favoritter:) Liker best å bli overrasket selv jeg.

Skrevet

Ikkesant, det er jo det som er normalt!! En ting er å gi ønsker, men når det man har kjøpt ikke er bra nok... herregud liksom... Ble helt sjokkert fordi hun spurte jeg!! Jeg sa jeg trengte tips, men nå har jeg kjøpt noe så da er det for sent, hva da spurte hun liksom.. jepp, jeg er paff her!!

Skrevet

Har vært i en lignende situasjon selv. Sa at de fikk jammen bytte gaven selv. Her hadde jeg faktisk spurt hva 4-åringen ønsket seg. Hun svarte perlesett og fikk så. Men hennes mor var uenig - for hun hadde perlesett fra før. Det skal sies at gaven faktisk ikke ble byttet og jenta perler fremdeles hun.

Skrevet

Jeg pleier å nevne hva hun absolutt ikke trenger(les: kosebamser...), så kan folk kjøpe hva de vil utenom det.

Skrevet

Jeg vet at snuppa får et leke kjøkken å et sånn piano greie med mikrofon å greie, men det er kun fordi jeg har sett det med en tilfeldighet... Ellers har jeg ikke peiling på hva hun får å vil heller ikke vite det:)

Hadde det vert min søster hadde jeg sagt noe til henne for sånn oppførsel synes jeg er ufyselig rett å slett!!

Skrevet

Vi har ønskelister. Og vi har en absolutt-ikke-liste. På den er det våpenleker og krigsleker f.eks. Om vi får det, så bytter vi det. Vi er såpass fæle.

Skrevet

Vi har gitt ønsker til de som har bedt om det. Ønskene er ting vi trenger til de to små, samt litt saker som toåringen er opptatt av. Men det er jo bare ØNSKER!

Folk velger selvsagt selv hva de vil glede andre med.

Jeg liker å kjøpe og å lage gaver, eeelsker å pakke inn og ordne en pen gave til noen jeg er glad i. Bruker endel energi på at det skal bli bra. Men dette året er det litt styr med toåring og kolikkbaby, så da er det ok å ha noen ønsker å støtte seg på...

Skrevet

Vet lite om hva barna mine får. Men, vet de får noe klær, for har blitt spurt om hva slags klær de trenger. Det er helt greit.

Skrevet

Ha-ha, der er faktisk perlesett jeg kjøpte:) Hun fikk ett av oss i bursdagsgave og har vært helt i hundre. Og min mor sa at hun er jo så glad i å perle så det kan jo være noe, derfor kjøpte jeg det... Men tror kanskje min søster er lei av å rydde opp...

Skrevet

Jeg elsker å bli overrasket,men når min mor og mine søstre spørr hva de ønsker seg kommer jeg med forslag, og sier jeg liker helst at de kjøper noe innen det hun allerede samler på, så det ikke blir så mye forskjellig (hun samler allerede på: my little pony,ponyville,pocket polly,barbie..) og har jo dukker,kjøkken og div. Men om de velger noe annet så blir jeg ikke sur.. Jeg hadde regler på at hun ikke fikk barbie før hun ble 4 år da, synes det blir tidlig nok sånn type lek...

Min mor pleier å si at jeg bestiller varene hehe...men hun spørr jo om ønsker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...