Gå til innhold

feber. Når skal barna holdes hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare høre litt hva dere mener. Syns det er så mange som sender barn i bhg med feber... Og hvor lenge syns dere barn som har hatt feber bør være hjemme før de kommer i bhg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel en grei "regel" den om at barn skal ha en hel feberfri dag hjemme, før de er tilbake i barnehagen;o))

Skrevet

Har barnet feber,sp SKAL det være hjemme fra bhg.Og foreldrene skal IKKE putte i de febernedsettende å sende de i bhg.De skal helst være feberfri 1 dag før de er i bhg,men klart har de feber pga tenner en dag,så kan de være på topp neste dag....altfor mange egoistiske foreldre som sender de stakars barba i bhg.Men ofte er barna så forkjølte og tunge UTEN å ha feber,men likevel må de stakars småtassene i bhg!!! Dette blir jeg SÅ forbanna over!!!!

Skrevet

Jeg syns det er dårlig gjort å sende ungen i barnehage med feber. Dårlig gjort mot ungen (man kan jo tenke seg selv i den lydmaskinen og med det aktivitetsnivået en barnehage har), dårlig gjort mot de ansatte som får en sippete unge å passe på, og dårlig gjort mot de andre ungene med familier som risikerer smitte.

Men mest dårlig gjort mot feberungen, altså.

Ellers er jeg enig med Fanta

Skrevet

ja det er den reglene jeg er kjent med å ... en feberfri dag hjemme

Skrevet

hvor mye feber er feber da?

Syns bare foreldre av og til virker så.... hva skal jeg si.... egoistiske av og til...

Når jeg tar opp sykdom på møter pressiserer jeg ang feber og alle ser liksom så sjokkerte ut...

"hvorfor skal vi holde barnet hjemme 1 extra dag???"

"skal h*n virkelig være hjemme hvis h*n hadde over 38,5 før h*n la seg, men ingenting når vi stod opp? Det er jo nesten ikke feber engang"

så jeg må jo bare høre om det bare er meg som er "rar"....

Skrevet

Jeg sender aldri barnet i bhg med feber, og har alltid ungen hjemme en feberfri dag, selv om hun da egentlig er frisk. Kjedelig er det, men heller det enn at det blusser opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...