Gå til innhold

Ang skjemaer til NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke skjema skal inn/hva heter de?

har funnet et, tror det er det. men det var jo så omfattende :( off.. hater slike utfyllinger..

Krav om ytelse om foreldrepenger tror jeg det var..

her skal ikke pappan ta permisjon, da han jobber hjemme, men må vi bestemme det nå? kan jo hende vi ombestemmer oss at han tar permisjon senere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

krav om ytelse ved fødsel og adopsjon heter det.. er det rett skjema? og er det flere??

Skrevet

det er det skjemaet vi har sendt inn...

usikker på det ang permisjonen til pappaen.. tror han "må" ha 6 uker, men ta en tlf til nav og hør med dem....

Skrevet

Hvis han har rett på fedrekvote må han ta den... Eller han MÅ jo ikke, men den kan ikke bli overført til deg uten ved spesiell årsak - så da mister dere den.. men hør med nav om det...

Her har ikke far rett på fedrekvote og hans permisjon blir dermed overført direkte til meg...

Skrevet

en annen ting:

har alle menn krav på 2 uker fri ved fødsel? mener jeg har hørt at de har det?! får de lønn da?

sambo sa at sekretæren på jobb ( jobber i en privat bedrift) sa at han ikke hadde krav på denne friperioden, og værtfall ikke med lønn??! hva stemmer her?

Skrevet

alle menn har rett på 2 uker fri ved fødsel ja. Men de har ikke krav på å få betalt de 2 ukene, det er opp til arbeidsgiver, dessverre...

Skrevet

er nok det riktige du har funnet. Vet dere/ du forresten hvordan det er med pappaspermisjon, har han rett på 6 uker samtidig som jeg og begge får lønn for å ha permisjon samtidig??

Skrevet

vi sitter å lurer på det samme.. tror jeg må ta en telefon til nav imorgen, skjønner ingenting her jeg sitter å ser på skjemaet...

Skrevet

Mor og far kan ikke ha permisjon samtidig. Vi har gjort det sånn at vi først har de to ukene sammen etter fødsel (som går utenom de 6 ukene til far), og deretter tar jeg mine 9 mnd. I løpet av den tiden tar han ut ferie, så da får vi jo de ukene sammen - og når min permisjon er over og pappaen begynner på sine seks uker, tar jeg ut fem ukers ferie sånn at vi får fem uker sammen på slutten. Synes det var en ganske så grei løsning =)

Skrevet

slik har vi også lyst å gjøre det, men var litt usikker på om det gikk. Men det hørtes supert ut :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...