Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere.

Jeg håper noen av dere har noen konstruktive råd å komme med angående barnehage.

I dag da jeg hentet junior så sa ped.leder at: "I dag har han vært sur og gretten i hele dag. Og det har vært litt strevsomt siden vi har vært inne i hele dag"

Kikket på gutten og han hadde store røde kinn og var blass i øynene. "kanskje han begynner å bli syk, han ser jo varm ut" sa jeg.

Da jeg kom hjem skiftet jeg bleie og så at han fortsatt hadde på seg ullundertøyet som jeg alltid har på når det er kaldt. 1 minutt etterpå var jo gutten like blid som han alltid er :-)

Er det ikke vanlig at barnehagen sjekker om ungene har på seg for mye klær på seg om de ser varme ut?

Har dere gode tips på hvordan jeg skal ta det opp? Jeg har jo ikke lyst å lever han uten ullundertøy når det er kaldt ute, fordi jeg er redd for at de vil glemme å ta det på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare sagt at det er fint hvis han får løpe rundt uten bukse og genser etter at de har vært ute. Fordi han er så varm av seg. Eller noe i den duren der. Personalet vil gjerne ha beskjed om sånne ting, sier ifra støtt og stadig jeg, vet de synes det er bedre enn ikke å få vite noe. :o)

Skrevet

Bare si noe som at: Jeg bruker å ta på han ulludertøy, slik at han ikke skal fryse ute..men om dere er inne hele dagen, hadde jeg satt pris på at dere sjekker at han ikke er for varm..da blir han så lett utilpass.....

Inne i bhg er d mange som går rundt i bare ullbody... det er jo ofte over 20 grader inne så det skjønner nok poenget ditt...

Lykke til

Skrevet

Jeg ville bare sagt

"Han har på seg et lag med ull under klærene. Hvis han virker varm tar dere bare av han sånn at han går med ullundertøyet inne"

Er jo du/ dere som bestemmer hva han skal ha på seg både ute og inne i barnehagen.

Lykke til =)

Skrevet

Hva med å kle av ham de andre klærene når du leverer daog bare la ham gå rundt i ullundertøyet når han leker inne? Er mange barn som går rundt slik i ungene sin barnehage her i hvertfall.

Ellers kan du jo si noe slikt til ped.leder i morgen som: "Jeg fant ut hvorfor han var så gretten i går, han var nok bare varm siden han hadde så mye klær på seg, jeg har nok glemt å si til dere at dere må kle av ham litt når dere ikke skal være så mye ute. Men nå er dere obs på det og kan kanskje skrive det opp til neste gang?" Eller noe i den duren. :-)

Skrevet

Jeg har opplevd nesten det samme, de sa hun var litt varm og utafor, og når vi tok av ullbodyen hjemme, var hun i kjempeform! Sa bare fra at de måtte være litt obs på at hun var av den varme typen, så de måtte ikke ha på ull inne om ikke det var veldig kaldt, og det var ingen som sa noe på det.

Skrevet

takker dere

Jeg skal selvfølgelig gi beskjed. Synes bare det virker så unødvendig å gi beskjed om sånn.

Har ikke lyst til å virke som en gretten gammel gubbe heller. Selv om jeg kan bli ganske gretten :-)

Skrevet

I vår barnehage har vi satt "regelen" om at barna går inne med de klærne de kommer i. Min gutt har på seg mye klær (vi går til bhg), men jeg tar av ham det meste før jeg sender han til frokostbordet. De klærne jeg tok av ham henger jeg på knaggen hans, og blir alltid tatt på igjen når de skal ut.

Men selvsagt hender det jo at personalet tenker litt selv også.

Kan du ikke bare fortelle personalet at han blir varm? Trenger jo ikke lage en stor alvorlig sak ut av det.

Skrevet

Bare si i fra du, de skal jo høre etter hva foreldrene sier, ikke vær redd for å si fra du. Jeg har sagt fra mange ganger jeg når jeg mener noe er galt

Skrevet

Jeg gir ofte beskjeder som virker opplagte ;-) Heller det enn at gutten må "lide" for det hele dagen.

Er sikkert en gretten gammel dame uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...