Gå til innhold

Noen av dere som sliter med treg mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør.. huff.. gruer meg hver gang jeg skal på do :( :(I

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter også med treg mage og gruer meg til hvert dobesøk :-( (spesielt fordi det kommer litt blod ut skjeden, nesten hver gang jeg prøver å presse på do. Legen sier at det nok ikke er farlig, men bekymret og redd blir jeg likevell hver gang det skjer:-(. Hatt det slik i 5 uker nå og er 22 uker på vei.) Bruker duphlac fra apoteket hver dag, drikker mye vann og spiser kiwi, men dette er tydeligvis ikke nok til å få igang magen min. Så nå har jeg kjøpt svisker og skal prøve spise 4 slike til frokost hver morgen, da jeg har hørt at det skal hjelpe magen. (håper jeg klare å spise de da, for egentlig kan jeg ikke fordra svisker, men skal prøve...)

Skrevet

Jeg sliter litt med dette i perioder, men fikk et godt kjerringråd en eller annen plass på nett:) Ta en papirbit med varmt vann og hold den over anus en liten stund. dette gjør at muskelen slapper bedre av, og du slipper å presse.

Skrevet

Prøv med masse biolasviske. Den smaker ikke så mye sviske heller. Ikke så veldig godt med svisker nei, Enig i det.

Mosjon kan også hjelpe. Hvis dere orker da. Jeg er rimelig sliten i kroppen.

Skrevet

jeg hadde treg mage en periode og det var utrolig plagsomt, jeg ble jo mannevond av det i tillegg til å være helt gåen i magen. Prøvde alt som er nevnt over, spiser sunt og masse fiber, frukt og grønt, men det som virkelig hjalp og som jeg sverger til nå er linfrø! jeg tar to spiseskjeer linfrø og blander ut i litt vann(blir tørt og vanskelig å få ned ellers) og spiser dette hver kveld, så drikker jeg masse vann og spiser kanskje en frukt eller liknende etterpå. Det kan ta et par-tre dager før det funker ordentlig men etter det har jeg ikke hatt noe problemer med magen i det hele tatt!

Skrevet

Jeg spiser linfrø i youghurt. Det setter fart på magen etter noen dager !

Skrevet

Jeg har også det, men jeg går på jerntabletter (pga lavt jernlagring)og det gjør det ikke akkurat bedre.

Svisker, biola....hjelper litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...