Gå til innhold

Da var de over før det fikk begynne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Da hadde jeg uttak i går (var så vondt som forventet, men kan ikke måle seg med hvor vondt jeg har det inni meg nå). De fikk ut 6 egg, og 2 av de var dårlige, og av de 4 som de prøvde å befrukte, ble ingen befruktet.

Var ikke forberedt på at det skulle ta slutt så raskt, så nå sitter jeg her med masse progestan-kapsler som jeg ikke vet jeg skal bruke til, kanskje de kan brukes i en juledekoraasjon hehe, litt humor må en ha i alle tårene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh nei, så trist - det var vondt å høre. Huff, så kjedelig at det var over så fort da. Skal du prøve på nytt? Må ikke miste håpet :-) Bedre lykke neste gang. Jeg skal krysse fingrene for deg jeg. Stå på vennen. Klem

Skrevet

Hei jenta

Det var trist og høre,, overskiften din stemmer så bra,, det er så riktig det du skriver.

Jeg hadde det sånn på forsøk nr 3,,kom til klinikken og skulle sette inn,,men delingen hadde stoppet opp.

Det var mye værre beskjed enn å se en negativ test. jeg føler sånn med deg,, vet det ikke hjelper så mye..

Men dette klarer du,, du kommer deg opp og tar en ny runde,, spar på medesinene..det har jeg gjort noen ganger,,og de har kommet godt med.

KLEM

Skrevet

uff da.. det var trist!! Er mange nedturer i løpet av denne prosessen før man lykkes.. men den dagen man lykkes håper iallefall jeg at alt det vonde er glemt.. Jeg sender deg en stor trøsteklem og håper du pleier deg selv nå i julen og at du snart er igang igjen.. klem

Skrevet

uff det var leit å høre - sender over en trøsteklem til deg på begge sider :)

Skrevet

Takk jenter :-)

Er så godt å kunne skrive her, dere forstår på en måte.

Akkurat nå vet jeg ikke om vi orker igjen, selv om dette var første forsøk (det kommer vel ikke til å telle en gang), men jeg tenker når det er så vondt å ikke en gang få satt inn egge, hvor vondt gjør det vel ikke da å få neg. test eller å miste??

Klem

Skrevet

Nei, nei, nei!! Ikke du og!! Føler med deg ;o) Som du kanskje har lest andre steder ble vårt forsøk avbrutt pga alt for mange folikler!!

Jeg hadde troa på at det skulle gå din vei!

Jeg og sitter med en haug med kapsler, men jeg får vel kanskje brukt dem ved neste forsøk. Kan jo håpe at det går bedre neste gang. Vi kan jo trøste oss med at dette ikke teller som et forsøk...

Skrevet

Å nei...det var veldig trist å høre... Vet ikke hva jeg skal si..

Du får prøve å tenke framover til neste forsøk:-) Selv om det sikkert ikke er noen trøst..

En stor klem til deg!!

Skrevet

Det er super vondt... fordi man er jo gravid, som jeg fikk oppleve kvalmen og at jeg rett rundt hjørnet skulle få se et hjerte banke.. men sånn ble det aldri...

Men det er smerter uansett i denne prosessen.. jeg ønsker deg alt godt og prøv å kose deg i julen nå... ta vare på hverandre... klem

Skrevet

Så veldigt trist det er ibland. Man vet aldrig hur det blir i denne processen. Det som må vare allre verst må nog vare og miste etter en positiv test. Jag har aldig mistet så jag kan bare tenke mig det. Men jag har varit med om avbrutt fryseførsøk pga ingen øverlevde upptining. det jag mener er att det er verre med ett avbrutt førsøk æn en negativ test. Vid en negativ test har man i vart fall fått førsøkt og det har fått en chanse. Har haft 2 chanser jag, begge negative, men hellre det en ett avbrutt førsøk. Dette er som jag upplever det, det er nog sikkert olike hur man upplever det.

Nær man får det hele på avstand så bruker guttsen komme tillbake igen. Lycke till vidare vad ni en gør. Trøsteklem fra mig

Skrevet

Føler så veldig med deg nå...

Denne prosessen er virkelig knalltøff, jeg hadde mange tanker ang, at sånne ting kunne skje underveis, men å faktisk oppleve det må være forferdelig sårt.

Men du må IKKE gi opp!!!

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle oppleve å få en positiv test, men det gjorde jeg faktisk i går på mitt andre forsøk.

Begge gangene har jeg fått ut få egg, og har hatt mange bekymringer ift.det.

Håper at du snart kan se framover igjen og begynne å tenke på neste forsøk:)

LYKKE TIL!!

Skrevet

Uff. Jeg vil bare sende deg en stor trøsteklem. mmmmmm....

Skrevet

Varme trøsteklemmer til deg.....desverre mange hindringer på veien:-(

Ta godt vare på deg selv nå

Skrevet

Takk for gode ord jenter :-)

Det som er vanskelig nå, er å kunne se positivt på evt. nytt forsøk. Akkurat nå er det det siste jeg tenker på, selv om drømmen er å bli foreldre.

Er rett og slett helt tom inni meg, men det går nok bedre for hver dag

Skrevet

Åååååå stakkars deg. Så utrolig trist å høre. Vil bare gi deg en varm trøsteklem. Ikke mist motet - går nok bedre neste gang skal du se

Skrevet

Maja, det var virkelig trist å høre, men... fortvil ikke. 1.gang blir litt prøve for å se hva som fungerer for deg også, så neste gang må du kanskje ha litt mer stimulering, eller kanskje ICSI (hjelpe sædcellen inn i egget) er noe for dere? Stå på og lykke til!!!

Skrevet

Veldig leit å høre. Jeg er også blant de som har opplevd dette, og jeg er forberedt på det samme nå. Hadde egguttak i dag og fikk "bare" 3 egg.

Er enig med en annen over her som sa at at 1. forsøk også blir en måte å se hva som funker for deg. Vi er alle forskjellige, men se ikke bort fra at kreftene og pågangsmotet kommer tilbake.

Klem

Skrevet

Hei,

Rart hvordan jeg endrer mening, tidligere i dag og ikke minst i går, skulle jeg aldri ha et forsøk til, men nå har jeg littlyst igjen alikevel.

Vi fikk snakke med legen i dag (på telefon), de ville følge samme regime og medisiner neste gang, men øke dosene på puregon sprøytene (for å få fler enn 6 egg)

Denne gangen hadde vi ICSI, skulle egentlig hatt 50/50 men det var visst bare 3 egg (fikk beskjed om 4 i går) som de kunne befrukte og da ble det kun ICSI. Mannens sæd var dårligere enn forrige prøve, såde hadde nok ikke så mye godt materiale å jobbe med. Jeg vet ikke om det hjelper, men frem til neste forsøk,skal jeg kjøpe inn masse vitaminer og andre gode ting og gi han, skader ikke å prøve.

Noen som har noen erfaringer eller tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...