Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

at det er ammingen som tar kiloene?? lurer litt på dette, for om det er ammingen vil vel kiloene komme tilbaker når man slutter å amme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter min første fødsel (hadde gått opp 20 kg:)) gikk jeg fort ned og tror dette var pga ammingen. amma mye -hadde en skikkelig puppegutt. var ca 50 kg før jeg blei gravid og etter 1,5 år med amming veidde jeg litt i underkant av dette. noe som holdt seg stabilt til jeg blei gravid igjen. nå har jeg heldigvis ikke gått ned så mye, er jo greit å slippe å se ut som en tennåring også :)

Skrevet

Jeg gikk ikke ned pga amminga:(

Skrevet

I følge Jordmor Siris uttalelse på bim, er det en myte.

Her på dib vil du se at noen går ned mens de ammer, mens andre holder på fettet og går ikke ned før etterpå. Så det er nok individuelt, og det er ikke sikkert at det har noe med ammingen i seg selv å gjøre heller.

Skrevet

Det er iallefall ikke tvil om at jeg har gått ned pga. ammingen. Er nå 3-4 kg. under trivselsvekt, og spiser alt jeg kan! Spiser mer enn min mann som alltid har vært kjent som en storspiser, og sikkert dobbelt mengde av hva jeg pleide. Har en snuppe på 8 mnd som ikke vil ha mye fast føde, så det blir mye amming enda. Antar at vekten øker igjen når jeg slutter å amme.

Skrevet

Jeg har ikke gått ned i vekt av å amme. Har spist normalt sunt hele veien så det er ikke matvanene heller det har stått på :-)

Nå har snuppa begynt å avvenne seg selv, ammer bare om morgenen. Så det blir spennende å se om det skjer noe når jeg er helt ferdig med ammingen...håpe håpe :-)

Skrevet

amminga øker forbrenninga :) Så vekta har også sammenheng med hva du spiser og treninga ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...