Gå til innhold

Da var engelen kommet til oss:). Fødselshistorie.


Engle barn

Anbefalte innlegg

Tirsdag 27.11 kl 0830 skulle vi til kontroll på Ullevåll for å vurdere om de skulle sette igang fødselen. Og det besluttet de da å gjøre, så ca kl 0945 fikk jeg satt inn modningsgele hadde da 2 cm åpning, og bare en time etter begynnte jeg å kjenne sterkere sammentrekninger. Når kl var 1600 var det bare to- tre minutter mellom hver rie men det var bare 3 cm åpning og jeg klarte meg fint med å puste meg gjennom hver rie.

 

Riene ble strekere og sterkere utover kvelden, men kl 2200 var det forsatt bare 3 cm, klokken tolv ble vi flyttet over til fødestua og der fikk jeg lystgass da jeg nå hadde 1-2 min mellom hver rie. Det var enda ikke så kjempe vondt, men utrolig slitsomt da jeg ikke fikk slappet av mellom hver ri. Så vi gikk to skritt frem og to tilbake, da jeg ikke klarte å slippe taket på min nye beste venn lystgassen:).

 

Når klokken var 0330 var det bare blitt 4 cm åpning, men lille gutt hadde det fint inni magen så jeg tenkte at jaja, det blir vell å drøye utpå dagen dette. Men når klokken var 0430, kom det inn en over jordmor og da jeg var kommet til 5 cm og 1 min mellom hver rie tok de vannet for å få fortgang på fødselen. Det var en stor lettelse der jeg stod og hang over maska i preikestolen, jeg kjente junior skli lenger og lenger ned i bekkenet og nå begynnte det å gjøre alvorlig vondt.

 

Men etter en time og tre kvarte var det plutselig 10 cm og jeg skrek til jordmor at nå måtte jeg presse, jordmor ba meg legge bort lystgassen men da begynnte jeg nesten å grine for det hadde jeg ikke noe lyst til.. He he.. Etter 15 min med pressrier kl 0639 den 28.11.07 kom Lille Lukas ut, med masse mørkt hår, han var 48 cm , 3460 gram og 36 cm rundt hode. Da gråt både mamma og pappa over å endelig få møte gutten sin, det var en helt ubeskrivelig fantastisk god følelse å få han lagt til brystet.

 

Jeg revnet litt tett inntill urinrøret så måtte sy fire sting og fikk innlagt kateter så jeg ikke skulle få problemer med å tisse det første døgnet, men det går kjempe fint nå.

 

Lukas hadde høye verdier på gulsott fra dag 1, så han måtte ligge til lysbehandling og har vært veldig slapp og vi må vekke han hver 2-3 time for å gi han mat så vi ble noen dager ekstra på sykehuset. Men vi er nå hjemme og stor koser oss, selv om mamma feller en tåre i ny og ne.. det er enormt med følelser som settes i sving når man har blitt mamma, men for en herlig følelse å se på sitt eget lille nurk:)..

 

Ønsker dere alle fødeklare desmber mammaer masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble satt igang i uke 38+0. Hadde termin 12.12 07.

Grunnen var at jeg hadde en kjempe tøff fødsel med komplikasjoner for åtte år siden, og at jeg har hatt ett ganske tøft svgskap denne gangen, så kroppen min var ganske sliten nå allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye!

Har tenkt på hvordan det gikk med deg også. Godt å høre at alt står bra til:)

 

Nå kan vi bare kose oss hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...