Gå til innhold

Liten spørreundersøkelse ang dåp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange her har døpt barna sine pga. tradisjon i familien (ene eller andre siden), egen tro eller begge deler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hos oss er det slik: jeg pga tro. han pga tradisjon. men begge ønsker å tilføre noe åndelig til barna, vi håper de vokser opp med å tro på noe mer enn seg selv og at en religiøs dimmensjon kan styrke dem og utvide spekteret litt.

Skrevet

Har døpt jenta mi pga tradisjon i familien. Men også fordi jeg mener at det er bedre å døpe barna så lenge dei er små, når dei blir eldre blir det fort kanskje flaut "flaut"(bor en liten plass, der alle andre barn på hennes alder er døpt, så når hun blir eldre er det ingen andre så døper seg som voksen), Har døpt henne slik at hun selv kan velge når hun blir eldre om hun skal fortsette å være med i statkjerken, og det blir opp til henne om hun vil konfirmere seg og gifte seg i kjerka.

Skrevet

Her gikk det på tradisjon....for å gjøre familiene fornøyde :-D

Skrevet

Flere grunner, men ingen av oss foreldre er personlig kristne..

Gjorde det fordi jeg føler det er naturlig, vi er født og vokser opp i et land hvor kristendommen er statsreligion, mye av vårt samfunn er bygget på kristne verdier. Derfor må barna lære om disse verdiene.. Begge vi foreldre står i statskirka og vi har nå døpt og meldt inn barna våre. Om de velger å melde seg ut senere er det selvfølgelig greit, men da skal det være et bevisst valg, tror det er lettere å melde seg ut enn å melde seg inn for en tenåring (konfirmasjon). Så da er det vel egentlig tradisjon som er svaret på spørsmålet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...