Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sier dette er vondt, andre at det ikke merkes, noen at magen blir hard?

Jeg er i uke 33 og innimellom blir magen min knallhard? Har ingen barn fra før, men er dette kynnere og gjør det noe om det er hardt ganske ofte? Er det liksom et hint om at fødselen snart er på gang? Leser så mye og ulike, så hva vet dere som har født før f.eks??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen merker ikke kynnere i det hele tatt, mens for andre er det smertefullt. Jeg har ikke merket mine, verken i dette svangerskapet eller forrige. Men da jeg lå med CTG fikk jeg se at de var der likevel :-)

Kynnere er ikke noe tegn i seg selv på at fødselen er i gang. Noen har jo kynnere nesten fra starten.

Spør løs hvis det er mer du lurer på! Og lykke til videre!

Skrevet

Noen merker kynnerne, andre ikke. Men dersom en merker det merker en gjerne at magen blir hard og en kan føle et visst ubehag. Det behøver ikke være tegn på at det er noe på gang, det er bare livmora som "trener" :-)

Kynnere skal imidlertid ikke være vonde eller komme regelmessig. Da bør man snakke med noen fagfolk for å få en sjekk. (jeg ble sykemeldt da jeg fikk dette i uke 17 og har vært det siden)

Det er heller ikke bra å ha kynnere hele tida tidlig i sv, fordi de da kan bli vonde og da kan de provosere fram fortidlige rier dersom man er skikkelig uheldig.

Ellers er det visst sånn at kynnerne gjerne blir sterkere og mer merkbare for hvert svangerskap-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...