helenis + E-07 & D-09 Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 I dag har jeg virkelig stått på! Har litt over en uke til termin, men er i ganske god form, iallefall på dagtid. Begynte tidlig med å støvsuge, vaske gulv, tørke støv, vaske badet, vaske kjøkkenet, og bytte på senga. Midt oppi reingjøringa fikk jeg tlf fra ei venninne som lurte på om hun kunne komme på besøk. Jeg forklarte at jeg gjorde rent, så det passet dårlig. Da fikk jeg till svar "Gjør du rent? Skal dere ha besøk i dag eller?" Jeg forklarte at vi trenger da ikke vente besøk for at jeg skal gjøre rent, det er jo noe jeg gjør uansett. Da svarte hun at det så hun ingen vits i så lenge det ikke var veldig veldig skittent, eller at hun ventet besøk. Jeg fikk litt sjokk, for de gangene vi har vært hos dem har det vært ryddig og rent, men utifra det hun forklarte meg så er ikke det noe hun gidder og orker å bruke tid på til vanlig. Her hjemme så støvsuger jeg stort sett hver dag, vasker gulver en gang i uken, vasker badet 1-2 ganger i uken, tørker støv 1-2 gangen i uken, og bytter på sengene ca hver 14 dag. Dette er vel ikke unormalt? Hvor ofte blir det gjort rent hjemme hos dere?
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Nå bor det kun en person hos meg men jeg gjør rent så ofte jeg har tid og overskudd til det. Bad og kjøkken vaskes 1-2 ganger i uken, og skifter på sengen i alle fall hver 14.dag. Prøver å få til en "storvask" annenhver uke da, og da bruker jeg gjerne hele dagen. hehe, er heeelt besatt på at det SKAL være rent her ;-)
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Rydder og vasker benkene på kjøkkenet hver kveld, små rydder ( spesielt leker) hver dag, støvsuger annen hver dag, og prøver å vaske skikkelig 1-2 ganger i uken.
Micha.. Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 skal inrømme at jeg ikke gjør rent så ofte.. tar selvfølgelig det viktigste som støvsuging og toalettet, men nei, jeg vasker ikke hele badet 2 ganger i uken eller alle gulver, tar det om det er skittent.. men det ser alltid rent og pent ut hos oss, men noen hybekaniner under sofaen kan vi leve med!!
Phantom´ Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Før gjorde jeg litt rent hver dag. Kom aldri ajour. Nå har vi fått vaskehjelp som tar hele huset annenhver uke. I tillegg til det støvsuger vi stua/kjøkken/gang en gang eller to i uka. Tørker over kjøkkenbenker og bord stort sett hver dag. Skifter sengetøy hver annen eller tredje uke. Målet er annenhver, men vips så er det gått enda en uke... Har ikke støv på hjernen, men liker å ha det rent, særlig om vi får besøk. Da tar vi litt ekstra om det er en stund siden vaskefolket har vært der.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 1 gang pr uke gjør vi følgende: - støvsuger - vasker alle gulv - vasker badet - skifter sengtøy - tørker støv Men det blir litt ekstra rengjøring her og der hver dag, og MÅ ha det ryddig før jeg legger meg, kan ikke tenke meg en verre start på dagen enn rot!! )
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Tror nok jeg er litt som deg Helenis, liker å ha det rent og pent! Vi har to hunder, noe som betyr mopping eller støvsuging hver dag + en real golvvask en gang i uka. Badet og kjøkkenet vasker jeg også ofte. Rydder og tørker av jevnlig, hater rot på bord og benker! Ellers skifter vi på senga ca annenhver uke. Når vi venter besøk skal jeg love deg at det er plettfritt her, I take pride in my home=) Ok, det blir ikke gjort så mye husarbeid nå om dagen av naturlige grunner, men når jeg er i fin form er husarbeid noe jeg liker veldig godt, det er som terapi.
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Vi har også vaskehjelp som gjør rent her annenhver uke..hun skifter også på sengene.. Ellers vasker vi huset selv annenhver uke og støvsuger annenhver dag.. Tørker over benken på badet to-tre ganger i uken...kjøkkenet taes hver dag opptil flere ganger...benken og kjøkkenbordet...(etter bruk altså---) Liker også å ha det rent...og føler livet er mye lettere etter at vaskehjelpen kom hit!!!!!!
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Støvsuger og rydder hver dag.... En gang i uken tørker jeg støv alle steder,vasker badet og vasker gulv... hver 14 dag hvis ikke oftere skifter jeg på sengene.... Får høre det hele tiden at jeg har støv på hjernen... Blir nesten sprø hvis vi har besøk og jeg ser det blir møkkete og rotete...ganske slitsomt og være sånn...
mamiladi Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Nå må det sies at vi kun er to voksne :-D så det blir ikke så mye rot. Vi har ikke noe system i ryddingen egentlig, men det støvsuges ca 3 ganger i uka (jeg får lett vondt av denne bevegelsen så det blir ikke mye om gangen). Vasking en gang. Tørking på kjøkkenet hver dag, og støvtørking der vi ser støvet samler seg kontinuerlig. Sengeskift er jeg nok litt sløv med avogtil... Det blir på alt fra 2 til 3 og når vi har vært mye vekkreist 4 uker... Badet er vi nøye med for der er det så ekkelt med skitt :-P Jeg kommer nok til å bli mye mer oppmerksom på støv og skit når vi får en liten turbo som kryper rundt :-) og skal smake på alt :-D
Axus' girlfriend Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 jeg tørker nok støv (skikkelig rundvaks) hver 14.dag, men holder det ellers ryddig og rent jevnt over rundt meg. Støvsuginging og vasking av gulv 1 gang i uken - dette skal endres når den lille kommer og skal kravle på gulet, da blir det nok støvsuging OFTE!!sengklær skifter jeg også hver 14.dag. Så selv om jeg ikke er helt maniac og vasker ofte, så vedlikeholdet jeg det jevnt over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå