Gå til innhold

Sorgen kommer i bølgekast for tiden............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt her i sted og hørte på julesanger sammen med lille rosa og sambo......vi tullet og tøyset og danset ved bordet.........Så kommer Deilig er Jorden og følelsene kom i stormkast...og hikstgråten som følger med.........

.....om min kjære englesøster som elsket denne tiden på året og som alltid skapte en vakker førjulstid rundt seg.......gjorde hyggelige ting som å dra på konserter i kirken, turer ut i skogen og tittet på stjernehimmelen, lagde hyggelige samlinger med venner og familie, lagde nydelige dekorasjoner i hjemmet sitt........Den siste hun laget var for nøyaktig et år siden. Da lagde hun et digert fuglerede av mange, lange kvister, som hun hang opp i taket over den hvite spisestuen sin.......med hvite fjær, glasskuler og små fugler........masse bittesmå lys som lyste opp.......vakkert var det....... I år blir det ingen variant av hennes fantastiske evne til å gjøre det vakkert rundt seg som vi andre spent kom for å se og beundre......det er trist kjenner jeg og savnet er voldsomt.

Vi spilte og sang Deilig er Jorden i hennes bisettelse....en sang hun var så glad i.........hun fikk med seg en konsert ifjor med Sissel Kyrkjebø, hvor det hele ble avsluttet med akkurat denne sangen.....alle holdt hverandre i hendene og sang i kor......det var hun veldig takknemlig for å oppleve........akkurat som hun var takknemlig for å oppleve den aller siste julaften i kirken......det må ha vært vanvittig sterkt å vite at dette var den siste julaften i dette livet....

Jeg gråter for henne jeg savner så.......for at vi ikke skal få holde hverandre i hendene lenger, ikke skal få le og gråte sammen med.....selv om hun er tilstede så sterkt alikevel......lyset tennes hver eneste kveld foran bildet av henne.......akkurat som de friske rosene jeg setter i vasen ved siden av hver eneste uke....blekrosa som var hennes farge........Jeg bærer med meg hver minste lille detalj fra mitt liv med henne........verdens beste storesøster........I takknemlighet....og tårer.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deilig er jorden er jo så fin.... Vi hadde den både i pappas begravelse og i vårt bryllup.

Men sorgen vil og skal gå i bølgekast. Det er sunt å gråte og savnet vil være der for alltid.......Ønsket om å holde rundt....bare si noen siste ord...... Jeg tror ikke det blir borte heller........

For meg er dette også en tid med sorg og savn... Den 10. des har det allerede gått 8år siden pappa forlot oss. Så desember vil alltid være en spesiell tid... Jeg kan ennå huske hva jeg hadde på meg den dagen, været, luktene, hvor lang kjøreturen virket.............

Men jeg er i likhet med deg så heldig å ha en fantastisk familie her på jorden, så midt i det hele gleder jeg meg til jul.....

Håper du får grått litt nå..... Jeg synes alltid det hjelper på savnet.

Skrevet

Ja, det er helt underlig alle disse detaljene som sitter som støpt i en..........jeg også husker hva jeg hadde på meg, jeg husker hva hun hadde på seg den natten hun døde.........husker jeg snuste inn duften av henne.........visste det var siste gang og jeg kjenner igjen den duften ennå:-) Det er gode minner å ta med seg............jeg husker glassengelen hun lå med i hendene sine dagen etter, som lille niesen min ga til henne.....og spurte om ikke snart tatte *** skulle våkne:-) Jeg smiler ved disse tingene..........det er godt å kjenne på det alt sammen........mens tårene triller... Og ja, jeg er heldig som har en fantastisk familie rundt meg her på jorden og en englesøster som passer på meg og mine:-)

Og en snill svigermor som ringte idag og spurte om hun kunne få komme hit halvannen uke før jul og hjelpe til frem til julaften! Jeg er kjempeheldig.........og dypt takknemlig for alt det gode i livet mitt:-)

........og ja, det er godt å gråte..........:-)

Sender deg en klem msb-hf2, for pappan du savner og for at du er nettopp den du er:-)

Skrevet

Sender deg en god klem i natten. Føler med deg i sorgen. Må være veldig tungt i denne tiden. Jeg tror det er viktig at du lar sorgen slippe til og lar deg rive med, kjenne på følelsen av savnet etter henne, la henne få berøre deg enda. Du skriver så flott og levende, det er sterk lesning.

Varm klem

Skrevet

Takk dere.......det er godt å slippe løs følelsene.........jeg kan aldri bli en som holder alt inni meg. Er ikke skapt på det viset jeg:-)

Bare å lese innleggene deres får tårene til å trille nå, så det blir nok en følelsesladet tid fremover....:-)

Skrevet

Takk for klem og for at du også er den du er....

For en snill svigermor du har......Min kunne ikke komme til oss på julaften, for vi ble så mange???....... Ja tenke seg til, det kunne tenkes at hun ikke fikk oppmerksomhet hele tiden......

Håper det faller litt snø før jul, så det er mulig å få litt julestemning.

Den 10. des 1999 snødde det store snøfnugg.... Og det lå masse snø på bakken allerede....

Skrevet

Denne var ment til deg Attpåklatten.....

Men den kom under attpåklatt gogutt

Skrevet

Tenker på dere som har første julen foran dere, uten deres kjære.

Det blir trist og rart...ta frem gode minner,vær glade for dem.

Gråt og snakk sammen, og ta vare på dere selv :)

Varme klemmer

Skrevet

Å, så godt du beskriver savnet, Klatten!!! Jeg skjønner at det blir spesielt for dere denne julen. Hun passer nok på dere :)

Savnet blir vel ofte sterkere og tydeligere rundt høytidene. Karopappa savner sin mor noe enormt og sorgen blir ekstra tung ved juletider. Bursdagen hennes er nå på fredag, så da tenkte jeg vi kunne "feire"henne litt, spise god mat og tenne lys... Han sier at det ikke er nødvendig å dille så fælt, men jeg tror han synes det er koselig óg. Jeg gjør det uansett, jeg :)

Vil sende en god klem til alle dere som savner en kjær!!!

Skrevet

Takk for det:-)

Og du, jeg synes det er flott at du markerer dagen i morgen...selv om han sier det ikke er nødvendig, så er jeg helt sikker på at han setter stor pris på akkurat det:-)

Klemmer sendes til deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...