Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter min nr. 2 og kan huske fra min første at han var ganske aktiv i magen hele tiden. Denne gangen så synes jeg babyen i magen er altfor rolig. Det kan gå en hel dag uten at jeg har merket tegn, men så må jeg nesten febrilsk riste på magen for å få kontakt og da kommer det noen dytt/bevegelse eller spark. Jeg pleide å bli vekket av all aktiviteten til min første, men nå våkner jeg nesten av bekymring for at jeg ikke har kjent noe. Jeg må jo ærlig innrømme at jeg føler at det kanskje kan være noe galt, men jeg prøver jo å fortelle meg selv at det er bare tull og engstelse. Var hos lege forrige uke og la ut litt, men på han så virket det litt sånn "Det er bare litt gravidbekymringer". (følte meg utrolig dum da jeg gikk ut derfra) Jeg kjenner bevegelse hver dag, så det er jo ikke noe grunn til å gå til lege. Men i seks uker nå så har jeg gått og vært urolig og bekymret. Jeg vil gjerne ta ekstra ultralyd, men 1000 kroner er en stor utgift her i husholdningen, så jeg vil ikke "kaste bort" de pengene.

Det jeg egentlig håper på er å få tilbakemelding om flere som synes de har rolige babyer eller har hatt flere barn som har vært forskjellige på aktiviteten, sånn at jeg ikke føler meg helt alene her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min førstefødte var veldig aktiv i magen. Nr to var mye roligere, og nr tre er igjen veldig aktiv, så de er nok forskjellige :)

Skrevet

Jeg tror nok at det er stor forskjell på aktivitetsnivå hos babyene våre ja.

Jeg tror man skal være på vakt dersom aktivitetsnivået plutselig forandrer seg. Har din baby vært rolig hele tiden er det nok bare slik h*n er:-)

Du skal se h*n tar det igjen når h*n kommer ut;-)

Skrevet

Min baby kan også være veldig rolig.. har egentlig aldri kjent veldig harde spark eller blitt "øm i ribbbeina..".. Det viktigste er nok forandring i aktivitet, dersom han/hun til vanlig er svært aktiv er helt turbo og så plutselig er helt rolig ville jeg vært mer bekymret enn at det er stort sett likt over det hele.. Flere som har vært gravid tidligere sier det har vært STOR forskjell i aktivitetsnivået.. :) Ellers er det nok vi selv som kjenner kroppenvår best, så hvis du er veldig bekymret så si til legen din at du veldig gjerne vil ha en ekstra sjekk. Man skal ikke gå rundt å bekymre seg heller!

Skrevet

Det var utrolig deilig å få tilbakemelding! Nå føler jeg meg som ei mindre urohøne :) Babyen har alltid vært sånn, så kanskje jeg bare skal akseptere det :) Godt jeg ikke er alene :)

Skrevet

Jeg hadde samme følelse som deg, babyen ble så rolig plutselig en dag. Dro på føden og fikk det sjekket, men alt var vel og det var i følge hjerterytmen en aktiv baby. Nå er dette min første så jeg har ikke noe å sammenligne med, men aktiviteten sank drastisk fra en dag til den neste. Jordmor sa at det var helt normalt, men at det var greit å sjekke hvis man var urolig. Ring føden og si hvordan du har det og be om å få komme inn til hjertelyd-registrering. Kjapt og enkelt, gratis. Så får du roet deg ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...