Gå til innhold

Noen som har født i vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på fødselsgruppe i dag, og da ble det snakket en del om vannfødsel.

Dette synes vi høres veldig positivt ut på mange måter, og jeg vurderer derfor å legge inn ønske om dette til sykehuset.

Men så er det en ting jeg tenker på, som holder meg litt tilbake; er det ikke vanskelig for jordmor å se om det evt bør legges inn klipp? Dersom det er fare for alvorlig revning, tenker jeg på....

Noen av dere som har erfaring ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring, men ønsker selv å føde i vann. Hvis du klarer å få tak i siste utgave av Gravid, så står det en artikkel der.

Jeg har litt fødselsangst, og er mest redd for å revne, men jeg føler at hvis jeg får føde i vann så kommer jeg ikke til å føle så stor skrekk for revning. Vet ikke om det er logisk....

Jeg har forresten hørt at man sjelden klipper lenger, men vet ikke om dette stemmer?

Jeg skal begynne å smøre meg inn med jordnøttolje 1 mnd før fødsel, det skal hjelpe masse!

Skrevet

jeg fødte i vann forrige gang, og ønsker helt klart å gjøre det igjen! har jo ikke noe å sammenligne med da, siden jeg ikke har født i seng.. men jeg syns det varme vannet lindret veldig godt, og jeg revnet ikke mer enn at jordmor valgte å sette 2 pyntesting under tvil. tror nok jordmor har god kontroll under vann også. :)

Skrevet

Jeg har tenkt på dette jeg også, men kjenner at jeg blir litt bekymra for barnet liksom, sikkert uten grunn? Har hørt at fordelen med vaginalfødsel fremfor keisersnitt er at alt fostervannet barnet har i lungene naturlig vil bli presset ut ved vaginalfødsel, mens på keisersnitt må dette presses ut etter barnet er tatt ut. Vil det ikke da være dumt å la barnet ta sitt første trekk etter luft i vannet når det kommer ut?? For det vil vel naturlig trekke inn pust/vann etter å ha vært sammenpresset gjennom fødselskanalen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...