Gjest Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Jeg er på nedlastningsraid. Har jo selvfølgelig en haug fra før, men nå vil jeg vite; hva er dine favoritter?
snurkle Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 O helga natt sunget av Jussi Bjørling, blir ikke jul uten. Ellers er jeg rimelig altetende, men hører mest på de som er på engelsk....noe som jo er ganske teit når jeg tenker meg om..
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Her blir det ikke jul uten wham, bing crosby ( white christmas) og chestnuts roasting on an open fire......eller let it snow med frank sinatra....er liksom de litt gamle amerikanske sangene jeg har dilla på......jingle bell rock og så videre....
Mersa og gutta <3 Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Driving home for Christmas med Chris Rea er en klar favoritt her :-) Romjulsdrøm En stjerne skinner i natt O helga natt Deilig er jorden Maange andre og, men de jeg kom på i farta...
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 O helga natt er klar favoritt Men mange andre fine og: Det hev ei rose sprunge glade jul deilig er jorden En som kanskje ikke er så kjent, og gjerne ikke akkuratt julesang: Mary did you know, eller Maria kan du sjå på norsk
tezzzer med 3 Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Oh holy night Rocking around the christmas tree julekveldvisa
Lille nuffe Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Jessica Simpson - little drummer boy
snart3barnsmor:) Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 min storfavoritt er "julen är her" me tommy körberg og sissel kyrkjebø. Den er så nydelig!!! I tilleg får jeg alltid julefølelsen av "do they know it's christmas?"....
maika<3 Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Elsker julesanger! Har mange favoritter, men liker best de amerikanske he he. O holy night med Mariah Carey er en av de fineste sangene jeg vet om. Ellers liker jeg rockin' around the christmas three, jingle bell, I saw mummy kissing Santa Claus. Christmas time av Bryan Adams er også utrolig fin. Av norske julesanger liker jeg ledet av en stjerne, det lyser i stille grender, julekveldsvisen, ett barn er født i Betlehem og glade jul.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Musevisa På låven sitter Nissen Romjulsdrøm pluss mange av de som allerede er nevnt:)
Zummi Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Ettersom jeg har utnevnt meg til julemusikk-konge så tenkte jeg å foreslå noen juleplater litt utenom de aller mest vanlige (håper det er greitt at jeg tar album og ikke enkeltsanger? Har med vilje hoppet over samleplater her) For ordens skyld: Alfabetisk "Barenaked Ladies" - "Barenaked for the holidays" (folk'ish, litt eget og litt cover med humor) "Beegie Adair Trio" - "Jazz Piano Christmas" (jazz'ish) "Billy Idol" - "Happy Holiday" (for eksempel "Run Rudolph Run") (Gjett? Rock "Bob Rivers" - "White Trash Christmas" (mye bra her, han har også 5 lignende album Satire/humor) "Bugge Wesseltoft" - "It's Snowing On My Piano" (jazz'ish) "Brian Setzer Orchestra" - "Boogie Woogie Christmas" (Boogie) "First Call & Friends" -" An Evening in December" (vokalensemble, sjekk f.eks "Jesu Parvulé" "Irish Rovers" - "Songs of Christmas" (Kjente julesanger med irsk vri) "Jethro Tull" - "The Jethro Tull Chsristmas Album" (INGEN spiller fløyte som Ian Anderson) "Jewel" - "Joy: A Holiday Collection" (Faktisk et veldig sjarmerende album, sjekk f.eks "Rudolph The Rednosed Reindeeer") "Johnny Cash" - "Personal Christmas Collection" (Kan man komme utenom "The man in black"?) "Mannheim Steamroller" - "Christmas" (Egentlig synthmusikk men dette albumet er stortsett middelalderinspirert) "Medivæal Bæbes" - "Misteltoe and Wine: A Seasonal Collection" (Man hadde jul i middelalderen også, sjekk "Gaudate") "Neil Diamond" - "The Christmas Album" (STORT dobbeltalbum, fantastisk stemme) "Oscar Peterson" - "An Oscar Peterson Christmas" (pianojazz, kryp ned foran peisen med din kjære) "The Beatles" - "Have Yourself a Fabulous Little Christmas" OG "A Fab Four Christmas" "The Manhattan Transfers" - "The Christmas Album" (vokaljazz som gir frysninger) "The Nitty Gritty Dirt Band" - "The Christmas Album" (folkrock, banjo) "Trans-Siberian Orchestra" - "Christmas Eve And Other Stories" (symfonisk rock, kor, rock, pop. Helt unikt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå