karro Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Før har vi gått sammen alle foreldre og kjøpt noe. Men pga bråk fra foreldre som ikke ønsket å være med på dette skal alle kjøpe fra seg og sin familie. Det er fire ansatte på avdelingen, så vil ikke bruke mer enn ca 100 kr. Noen tips???
Leontine Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Vi kjøper hvert år en god eske konfekt og gir den noen dager før jul. De blir like glad hvert år
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Nå har ikke jeg hatt barn i barnehage på flere år,men er det vanlig å gi julegaver til de ansatte i en barnehage. Det er jo jobben deres det de gjør,de hadde ikke passet ungene gratis liksom. En kan jo selvfølgelig gi gaver til dem man måtte ønske,men bare lurte på om det er vanlig praksis for tiden.
Maigullet Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Har aldri gitt noen gaver til de ansatte i barnehagen vi, ikke har jeg hørt om at andre gjør det heller. Er det vanlig der du bor?
Sunniva78 har to små Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Jeg jobber selv i barnehage. Vi forventer aldri å få noen gaver til jul, men det er kjempekoselig når vi får:-) Er ikke så mange som gir, men noen er det alltid. Man føler jo at man blir satt ekstra pris på, så vi blir veldig glade... I fjor fikk vi hver vår te/kaffekopp, de falt virkelig i smak! Ellers får vi litt konfekt o.l. til å ha på pauserommet.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Jeg jobber på sykehus og vi blir glade når pasienter kommer med litt godis eller en konfekteske til jul Ja, vi gjør bare jobben vår og skal ikke forvente å få noe, men du verden så hyggelig det er å få en liten oppmerksomhet som viser at vi faktisk blir satt prsi på Til tross for at det er jobben vår....
togutter-08og10 Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Jeg syns folk får gjøre som de vil jeg. Jeg får som regel gave av foreldrene til jul og sommer i forbindelse med avslutning på skolen. Jeg blir alltid veldig glad, det er ikke noe jeg forventer, men setter stor pris på. Førskolelærerne gjør en viktig jobb og lønnen er ikke all verden så hvis dere har lyst å gi en opmuntring syns jeg dere skal gjøre det. Forslag er vin, stort sett alltid populært, fruktkurv, konfekt, blomst, stearinlys og sevietter , god kaffe etc. Det er nok litt vanlig å gi forbruks- vare ting som føles litt luksus.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Er enig med de over her som sier at det er veldig koselig å vite at en blir satt pris på. Selv om det å jobbe i barnehage og lignende er en jobb, så er det jo også litt personlig i og med at barna ser de ansatte hver dag og knytter seg til dem. Jeg ble veldig glad for små gaver når jeg jobbet i barnehage, var ikke noe jeg forventet, og kanskje det var nettopp derfor det var så hyggelig. Kommer nok til å gjøre det samme når lillegutten min begynner i barnehage. Husker spesielt at en av mødrene hadde kjøpt smykker til oss, ikke noe kjempedyre greier, men type glitter/h&m etc. Det satte vi veldig pris på, og var litt annerledes enn de typiske konfekt/vingavene (selv om det selvfølgelig også er veldig koselig å få!)
Phantom´ Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har kjøpt litt forskjellig fra år til år. Ikke noe dyre greier, men synes det er hyggelig å gi, og dessuten synes jeg at barna mine kan lære seg denne gesten med å gi en oppmerksomhet til de vi setter pris på. Selv har jeg jo gjerne med litt konfekt eller blomster når vi skal på besøk til venner i f.eks middagsselskap. Synes det er koselig å gi jeg. En pakke twist på deling med et lite kort med hilsen og akk for at de tar god vare på barna mine har jeg ofte gitt. I mange barnehager er det også vanlig at foreldrene går sammen og gir en flaske vin til hver av de ansatte til jul og sommer. Te i løs vekt, evt kaffe er også fine gaver å få. En fin såpe Ganske enkelt julekort med hilsen fra barnet en kinobillett....
Phantom´ Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Det har vært vanlig de stedene jeg har hatt barn. Noen steder har foreldrene gått sammen og spleiset, mens andre ganger har vi kjøpt separat. Det er jo ofte vanlig at arbeidstakere i bedrifter får julegave av sjefene sine, mens de som jobber i barnehage ikke pleier å få dette da de gjerne er ansatt i kommunen. Synes det er en hyggelig ting å gjøre jeg, særlig om man er fornøyd med jobben de gjør. Det er jo noen man har daglig kontakt med.
eisa Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 Jobber selv i barnehage og av og til får vi en liten oppmerksomhet fra noen foreldre.Kjempekoseligt! I fjor husker jeg spesielt en presang jeg fikk. Det var en slik rektangulær refleks som mann kan feste rundt foten eller rundt armen.Den var så fin med hjerter på! Bruker den hverdag på vei til barnehagen nå når det er mørkt.Den var kjøpt på apoteket og kostet ca 30 kroner:)
DoubleTrouble Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Hei! Jobber selv i barnehage og jeg synes det er koslig å få en liten oppmerksomhet til jul. Da føler en at en gjør en god jobb og at foreldrene setter pris på en. Jeg har fått alt ifra tova votter, smykke, badeskum, vin, sjokolade....Husker veldig godt et lite hjerte jeg fikk en gang,i glass. Da sa moren: Ja, et hjerte kan bety så mye....Da ble jeg litt rørt.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 En annen idè er jo at barna/barnet lager noe fint? En gang fikk jeg en kopp som et barn hadde malt navnet mitt og noen fine tegninger på! Kjempemoro, og så husker man så godt hvem man fikk det fra.
Chaiemae Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 Da jeg jobbet i barnehage pleide vi å få konfekt, vin og blomster (gjerne julestjerne). Det var veldig hyggelig.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 De fleste liker å bli satt pris på, selv om de "bare gjør jobben sin". Jeg vet ikke helt hva de gjør i vår bhg, men tenkte evnt å kjøpe fire krukker på Nille med nisse og snømann på(de var kjempesøte) og putte Twist oppi. Ellers kan man kjøpe en stor konfekteske som de kan ha på personalrommet sammen med de andre avd. Det koster så lite å vise at man setter pris på noen. Gudene vet at jeg setter pris på de som jobber i min datters barnehage! De passer jo på det kjæreste jeg har her i verden! )
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 5. desember 2007 #17 Skrevet 5. desember 2007 Heeeeelt enig!! Det koster så lite å gi en oppmerksomhet. Er de glade og fornøyde, blir jo vi det også. I vår Bhg, er det helt åpent. De er grupper kun når de er på tur og når de spiser fruktmåltidet. Så her er det ganske mange "tanter" å go til, så en felles gave til Bhg hadde vært fint. Et spill, noen leker e.l....og/eller konfekt..kommer jo godt med til de voksne da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå